• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

klein excel bestandje

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartje206

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2012
wie kan mij helpen.

Ik werk sinds kort voor een firma die produkten verkoopt.

ik wil een klein excel bestand maken waar bv ik kan zien hoelang een persoon toekomt met zijn produkten

bv. ik koop vandaag een pot confituur daar kom ik normaal 45 dagen mee toe en thee 20 dagen

dan wil ik het er zo uit laten zien.

naam produkt besteld op komt toe tot

Bartje jam 03/09/2016 18/10/2016

jan thee 03/09/2016 23/09/2016

Wie kan mij zoiets maken? Als ik een voorbeeld van de formules heb kan ik wss al verder.

Als je in A1 de aankoopdatum zet, in B1 hoe lang je ergens mee toe kunt (in dagen), dan is de formule in C1 (celeigenschappen op datum zetten via rechtermuisknop):
Code:
=A1+B1

das een al een stap dichter bij wat ik zou willen, merci alvast. ik was al zover =vandaag() en dan volgende cel =a1+dag(20) maar dag (45) kent ie dus niet. jou manier is beter , thx Alexcel

DAG is een functie van Excel om de dag van de maand te bepalen, niet om een getal om te zetten in dagen zoals jij van plan was vermoed ik.

DAG("19-9-2016") = 19
DAG(45) = 45 - 31 = 14 (dagen na 1 maand)

Dus: bij datums kun je gewoon getallen optellen. Dagen zijn gehele getallen, uren zijn veelvouden van 1/24, etc.

PS Bedenk dat als je de functie VANDAAG() gebruikt, de einddatum opschuift als je de sheet MORGEN opent...

Laatst bewerkt:
Oke thx voor de tip Alexgel,

ik doe nu als volgende zoals jij voorgesteld had

a1

03/09/2016 en dan b1 =a1+45 en de cel in datum veranderen, werkt perfect.

voorlopig is dit voor mij meer dan genoeg. Mss binnen kort eens kijken of ik de produkten ergens kan defineren bv framboos = datum bestelling + 45 , dat ie dan de datum automatisch plaats

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan