klein onderdeel viel uit mijn laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Lijkt mij een losgeraakte elco te zijn zou daar eens op speuren

dankje voor je reactie. het lijk inderdaad op een condensator. is het erg als die mist?

Hoi,

Lijkt mij niet te horen dus kan er schadde optreden ik zou even langs een pc winkel gaan die kunnen dit even beter bekijken en/of maken.

Zitten er ook pootjes aan of is het alleen een lege huls..?
In het laatste geval zit de rest waarschijnlijk nog op het moederbord en is het kapje los geraakt.
Als de laptop nog normaal functioneert is er nog niks loos maar toch wel even kijken !

Hallo

Is een s.m.d. elco .

Zit er niet in voor de lol (kost immers geld aan de fabrikant) , en heeft dus wel een funktie.

Blijkbaar zit deze niet echt op een heel kritieke lokatie. (mits de laptop nog blijkt te werken)

Het lijkt mij dat er 1 pootje is afgebroken , en dat er nu nog slechts 1 aanwezig is ...

ik meen te lezen 220µF --> deze zitten meestal in de voedingsafvlakking of rondom c.p.u. gemonteerd , tevens als afvlakking.

Mogelijke oorzaken ...

Valpartij , laptop te warm waardoor de soldeerverbindingen verzwakt zijn , fabrieksfout (komt zo goed als nooit voor bij s.m.d. onderdelen), etc ...

Gelukkiglijk heeft de aluminium huls geen kortsluiting veroorzaakt , want dan was je verder van huis ...

Peter

Laatst bewerkt:
bedankt voor al jullie reacties.
er zitten wel contactpuntjes aan het onderdeeltje. ik heb even gekeken in mijn laptop en denk dat ik weet waar het onderdeel hoorde te zitten en heb er even een foto van gemaakt: IMG_20150703_182742408.jpg. ik heb een rode cirkel om de plek gezet waar ik denk dat het onderdeel vandaan komt. ik heb een groende cirkel gezet om een onderdeeltje dat hetzelfde is als die ene die er uit is gevallen. op het onderdeeltje staat het volgende:
Jj2
vlps
330
2,5v

Hallo

Deze is niet kritiek ...

Dient enkel om de voedingsspanning van de ram's extra af te vlakken/ontkoppelen ...

Mits deze lokatie wel heel toegangkelijk is , en geen demontage vereist , kost dit iemand met de nodige ervaring zo'n 30 seconden werk om deze terug op zijn plaats te solderen.

Met de door u extra geleverde info ---> elco 330µF/2.5V

Peter

dank jullie wel voor de reacties.
ik ga er even naar laten kijken door iemand die goed kan solderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan