Klein opstart probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

theo-a

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2005
Berichten
9
Het probleem speelt op de pc van mijn vriendin, waar ik (helaas) niet dagelijks ben, :eek: ik kan dus niet onmiddellijk op tips reageren. Graag jullie begrip daarvoor.

De procedure om haar pc op te starten is als volgt:
ik zet de pc aan, lampje van disk en cpu gaan branden maar dat van de disk gaat ook snel weer uit. Lampje van de monitor wordt snel oranje ipv groen....
Ik zet de pc uit en meteen weer aan.
Nu start hij gewoon door.......

Omdat het probleem (nog) niet al te groot is, heb ik verder nog niets ondernomen, behalve dan dat ik heb gekeken of er iets vreemds in de BIOS zat, maar dat is niet het geval.

Iemand enig idee???
 
Hoi.

Het zou een voedingprobleem kunnen zijn.
Overigens heeft de cpu geen lampje, dat zal de powerlamp zijn?
 
Inderdaad bedoel ik dat lampje dat knippert etc.
Voedingprobleem, hm, lijkt me sterk omdat hij verder gewoon altijd goed draait.
Er is wel eens iemand geweest die zei dat de HD een probleem had met de power, maar na vervanging geen enkele verandering...
 
Voedingprobleem, hm, lijkt me sterk omdat hij verder gewoon altijd goed draait.
Dat is dus niet waar, want je schrijft zelf dat je problemen ondervind met de pc.
Er is dus iets wat niet goed functioneert, en dat kán de voeding zijn.
Een kwestie van uitproberen dus, en heb je niet de middelen of de kennis, zou ik'm gewoon naar een reparateur brengen.
 
Misschien was ik niet duidelijk genoeg. Als ik zeg dat hij verder goed functioneert dan bedoel ik dat er na het probleem met opstarten (twee maal aanzetten) verder geen probleem is tijdens het werken.
Ik ga dus (nog) geen onkosten maken om het probleempje te verhelpen maar hoopte dat er op dit forum misschien iemand was met een gouden tip....
Overigens ben ik zelf voldoende bekend met pc's om een en ander zelf te vervangen.
Misschien heb ik nog ergens een voeding liggen en zal ik inderdaad een keer proberen of vervanging iets oplevert....
Tot zover bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan