klein opstart probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaikelvBeek

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
ik heb windows xp home sp2 op mijn pc staan
nu wilde ik de xp pro sp2 installeren maar tijdens de installatie gaf de installer een fout aan dus liet ik pro sp2 maar zitten. maar nu zie ik telkens als ik wil opstarten dat ik kan kiezen uit:
- Windows XP Home
- windows XP herstelsysteem
- windows xp pro setup

dat zie ik dan in een zwart scherm
maar hij staat standaard op de xp pro setup geselecteerd dus ik kan de pc niet opstarten en dan bijv ff drinken halen want dan start ie automatisch de pro setup op.

Hoe zorg ik dat die pro setup daar weggaat of dat hij automatisch gewoon weer XP Home opstart?

alvast bedankt

Het beste zou zijn om die installatie van XP Pro SP2 opnieuw, inclusief formatteren te doen.
Maar probeer het volgende als oplossing. Zorg dat alle mappen en bestanden, ook systeembestanden, zichtbaar zijn. Klik rechts op het bestand C:\Boot.ini, kies dan Openen met, dan Kladblok. Zorg dat je exact dit als tekst krijgt.

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home" /noexecute=optin /fastdetect

(Er van uitgaande dat je Windows Home op je eerste harde schijf en partitie C staat.)

Als er extra regels bij jou staan, haal die dan voorzichtig weg. In Kladblok klik je daarna eerst op Bestand, dan Opslaan. Sluit alles af en herstart je PC. Beter nu?

Laatst bewerkt:
Heb je wel in mapopties alle systeembestanden en alle mappen en bestanden op zichtbaar gezet? Doe het anders zo: klik rechts op het pictogram Deze computer op je Bureaublad en kies vervolgens Eigenschappen. Ga naar het tabblad Geavanceerd en klik dan op de onderste van de drie knoppen Instellingen. Klik in het volgende scherm op Bewerken. Als het goed is zie je nu de tekst van de boot.ini in Kladblok. Breng de wijzigingen aan zoals ik eerder adviseerde, klik via Bestand op Opslaan in Kladblok. Sluit alle venster af en herstart je PC. Gaat het nu wel goed?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan