Klein probleempje bij het Builden

Status
Niet open voor verdere reacties.

I3LINKERT

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2004
Ik ben net begonnen met Visual Basic, en nu had ik 'n probleempje wanneer ik 'n progje probeer te runnen. Ik krijg dan namelijk de volgende foutmelding:

Resources 'Form1.resx' and 'frmOpvakantie1.resx' have the same manifest resource name 'Ik_ga_op_reis1.Form1.resources'.

Weet iemand wat te doen?
Bij voorbaat dank :thumb:

Geplaatst door I3LINKERT
Resources 'Form1.resx' and 'frmOpvakantie1.resx' have the same manifest resource name 'Ik_ga_op_reis1.Form1.resources'.Weet iemand wat te doen?
Bij voorbaat dank :thumb:
Zo'n melding heb ik zolang ik met VB werk nog nooit eerder gehad.

Even ter verduidelijking:
VB staat voor Visual Basic. Puur voor uitvoerbare(executables) programma's bestemd.

Er is ook een (bijna) vergelijkbare programmeertaal en dat is VBA. VBA staat voor Visual Basic (for) Application. Puur voor MS-Office bedoeld.

Werk je met VBA?

Dennis.

Nee, het is wel visual basic gewoon (Visual Studio .NET wat ik ervoor gebruik). Ik ben er niet uitgekomen, en heb de afgelopen tijd het programma opnieuw gemaakt, en alle onderdelen anders genoemd. Dit keer lukte me het wel om het progje normaal te builden en te runnen. Het is nu niet van belang dat het probleem opgelost wordt, al zou 't wel handig zijn als iemand wist wat er precies fout was. Toch bedankt

I3LINKERT,

Mag ik je nog iets vragen?

Gebruik je VB of VB.NET? Want daar zit weldegelijk een verschil. Zelf doe ik niets met VB.NET.

Bij mijn weten komt de terminilogie "resx" bij VB niet voor. Mocht het zo zijn dat het hier toch VB betreft, dan zal ik proberen je te helpen.

Dennis.

Misschien heb ik in je vorig bericht iets over het hoofd gezien(het is ook al zo laat). Je gebruikt dus VB. Je zou VB.NET helemaal moeten de-installeren. Soms werken VB en VB.NET niet goed samen.

Dennis.

Deponeer anders de codes v.d. 3 desbetreffende Forms even hier.

Dennis.

Nee, ik gebruik VB .NET, dus met die codes kan er niks mis zijn. Maar ik ben erachter gekomen wat er fout was, het was eigenlijk heel simpel... Ik heb 2 dezelfde formulieren dezelfde namen toegekend in 2 verschillende projecten. Ik moest gewoon één van de twee van naam veranderen :o . Heb ik het progje helemaal opnieuw gemaakt (was niet zo heel veel werk, maar toch) voor zo'n beginnersfout. Toch erg bedankt voor de hulp. Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan