Aan de hand van een validatielijst wil ik data uit een extern bestand wegschrijven in een ander tabblad. Alles lukt, alleen het wegschrijven in een ander tabblad lukt me niet. Zie de bijgevoegde bestanden als werkvoorbeeld.
In "Blad1" staat een validatielijst, wanneer ik daarin waarde "1" selecteer, voert hij de macro "brondata" uit middels "Worksheet_Change(ByVal Target As Range)". Hij schrijft de data met de huidige macro weg op Blad1, dit wil ik niet, dit moet op "Blad2" gebeuren.
De code zoals deze nu werkt:
Wanneer ik
vervang voor
dan krijg ik de foutmelding "sub of function niet gedefinieerd". Ik ben al aan het schuiven geweest met de macro 'brondata', maar of ik deze nu aan het werkblad, ThisWorkbook of in een module hang, helaas geen verschil..
Alles moet uiteindelijk werken onder Excel 2003. Wie kan mij helpen met dit probleempje?
In "Blad1" staat een validatielijst, wanneer ik daarin waarde "1" selecteer, voert hij de macro "brondata" uit middels "Worksheet_Change(ByVal Target As Range)". Hij schrijft de data met de huidige macro weg op Blad1, dit wil ik niet, dit moet op "Blad2" gebeuren.
De code zoals deze nu werkt:
Code:
Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address <> "$A$2" Then Exit Sub
Select Case Target.Value
Case "1"
brondata
Case Else
MsgBox "Case else"
End Select
End Sub
Sub brondata()
Dim objWorkbook As Workbook
Dim i As Integer
Set objWorkbook = Workbooks.Open("Brondata.xls")
For i = 1 To 200
Cells(i, 3) = objWorkbook.Sheets("Namen").Cells(i + 0, 1)
Next i
objWorkbook.Close
End Sub
Wanneer ik
Code:
Cells(i, 3) = objWorkbook.Sheets("Namen").Cells(i + 0, 1)
Code:
ActiveWorkbook.Sheets("Blad2").Cells(i, 3) = objWorkbook.Sheets("Namen").Cells(i + 0, 1)
Alles moet uiteindelijk werken onder Excel 2003. Wie kan mij helpen met dit probleempje?