Nee, 't kostte niet heel veel tijd. Die validator is daar heel handig voor. Ik vond 't allen oenig van mezelf dat ik niet gelijk zag dat 't gewoon niet paste, grinnik. Er zitten kleine verschillen in de lettergrootte tussen browsers, dus 't kan prima dat 't nét past in safari en net niet in IE. Daarbij zit er ook nog enige verschil tussen IE 6, 7 en 8. In IE 8 stond 't wel goed.
Nou, die <center> voor de <body> is echt 'n doodzonde, net als 'n fout in 't doctype of die ! ervoor. De rest waren kleine foutjes.
Deze code moet gewoon door de validator kunnen. Feitelijk kan dat trouwens altijd, maar soms krijg je 'n melding dat 't niet gevalideerd kan worden vanwege 'n fout. Ik dacht dat je dat bedoelde.
We hebben 't toch over
http://validator.w3.org/
en dan Validate by File Upload (vanaf je computer) of Validate by URI (vanaf je site)?
Wat voor melding krijg je dan als je probeert te valideren?
Mogelijk gebruik je hoofdletters in de bestandsnamen. Dat maakt in Windows geen verschil, maar op de meeste servers wel. Altijd kleine letter gebruiken. Misschien is dat 't.
Tegenwoordig wordt geprobeerd de inhoud en de opmaak, lay-out van elkaar te scheiden. (En ook de effecten zoals beweging, daarvoor gebruik je JavaScript).
De inhoud maak je met html: de tekst, de afbeeldingen, enz. Daarbij maak je ook gelijk 'n indeling met bijvoorbeeld 'n <h1> voor de belangrijkste kop. Dat is van belang voor zoekmachines en spraakbrowsers van blinden e.d. ('n zoekmachine is te vergelijken met 'n blinde die wordt voorgelezen).
<h2> voor iets minder belangrijke kop, <p> voor 'n nieuwe alinea, enz.
De hele opmaak doe je met css. <font> is opmaak, het geeft de lettersoort e.d. aan. Dus dat wordt tegenwoordig met css gedaan.
<center> zet alles in het midden, dus naar css. align="left" idem.
In html5, dat geleidelijk aan al wordt ingevoerd, moet dit zelfs, dit soort tags mag daarin gewoon helemaal niet meer worden gebruikt.
Daar zijn hele hordes redenen voor, die ik je voor 't grootste deel zal besparen. Wat voor jou als webmaster van belang is: het is veel en veel minder onderhoud om het met css te doen.
In plaats van bijvoorbeeld vier keer 'aling="left"' bij die <tr>'s, zet je in je css
Die css kun je aan al je pagina's koppelen, zodat elke <tr> op de site dan dit heeft. Wil je nu opeens rechts uitlijnen, dan hoef je maar op 1 plek iets te veranderen.
Dat valt met <tr> nog wel mee, maar bijvoorbeeld <font> kan duizenden keren op 'n site voorkomen. Ik word nog wel 'ns gillend wakker als ik denk aan die keer dat 'n site van honderden pagina's 'n andere lettersoort moest krijgen

Dat was toen je nog geen css had...
Los van dat het makkelijker is hebben de eigenschappen van css ook meestal veel meer mogelijkheden dan die van html. Niet alleen kun je tekst links uitlijnen, bijvoorbeeld, maar je kunt ook de afstand tussen letters en woorden vergroten/verkleinen, 'n kantlijn meegeven, enz., enz.
Als je net begint, dan zou ik je echt aanraden 'n korte gratis cursus te volgen. Want nu leer je 'n hele hoop dingen aan, waar je eigenlijk niets aan hebt en die je straks weer af moet leren. 'n Uitstekende Nederlandstalige cursus vind je op
http://www.web-garden.be/
en 'n net nog iets betere Engelstalige op
http://dev.opera.com/articles/view/1-introduction-to-the-web-standards-cur/
Met die cursussen heb je de basisbeginselen van css en html onder de knie.
Nog even over die tabel die je gebruikt voor het formulier. Ik zei dat dat verouderd was. Dat is wel zo als je 'n tabel gebruikt voor opmaak, om bijvoorbeeld afbeeldingen op 'n bepaalde plek te zetten. Dat is volstrekt ontoegankelijk voor zoekmachines (en dus ook blinden e.d.), en 'n nachtmerrie om te onderhouden. Tabellen zijn echt bedoeld voor kalenders, getallen, e.d. Vroeger had je geen andere mogelijkheden dan 'n tabel, nu wel.
Maar dat formulier van jou, daarvan kun je ook zeggen dat het eigenlijk 'n tabel is. Dus in dit geval is 'n tabel wel in orde. 't Is 'n grensgeval, maar ik vind 't in dit geval 'n terecht gebruik van tabel, bij nader inzien.