Klein radio'tje :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

CaptainBri

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
Hai allemaal,

Hierbij mijn 2 kleine radio's, gemaakt in C#.
Als je de source code wilt hebben, pm'tje/mailtje is genoeg. Vermeld er wel even bij welke van de 2.

Hier kan je de NoSh!tRadio downloaden:
o920c7.png

Klikkerdeklik!
Virusscan

Update 2*: Klikkerdeklikkerdeklik!
Update 2 Virusscan
Update 3*: Klikkerrrdeeekliikkeerrrdeeekliikkkkkkkeerrdeeeklik!
Update 3 Virusscan
Update 4*: Klik.:)
Update 4 Virusscan

En hier kan je de TinyRadio downloaden:
2zqd2k1.png

Klikkerdeklik!
Virusscan

Verschil tussen de NoSh!tRadio & TinyRadio:
NoSh!tRadio:
-Minder zenders
-GUI
TinyRadio:
-Meer zenders
-Geen GUI, maar een system-tray menu.

Er zitten nog wat bugs in, ik ben er mee bezig om ze er allemaal uit te halen. Deze twee programma's zijn voor de lol gemaakt (om te leren hoe/wat) en mogen natuurlijk niet verkocht worden :P

P.S. als je ineens denkt, woah waar is ie nou? Dan is ie waarschijnlijk rechtsonderin in je system-tray te vinden.

Post uwen reacties/vragen/etc :o

Update 2:
-Als je met je rechtermuisknop op de radio drukt, opent hij meteen de radio zelf, en niet alleen het rechter-muisknop-menu. Is nu gefixed.
-Als je met je muis over het icoontje gaat, zie je welke radio nu aan het spelen is.

Update 3:
-Linkermuisknop op het icoontje brengt het naar voren.
-Snellere werking van start/stop knoppen.

Update 4:
-'Show' knop laat de radio meteen zien in de voorgrond.
-Niet meer zichtbaar in de taakbalk, alleen het systeemvak, of ''system-tray''.
-Nieuw: Als de radio zichtbaar is & je drukt op het icoontje/de ''Show'' knop, komt hij naar voren. (bovenop alle andere schermen)

Laatst bewerkt:
Heb Tinyradio gepakt ;)

Werkt erg makkelijk. Simpel menu in de system tray. Radio start meteen.
Maar waarom een dollar $ teken als tray-icon?

Verder Top!:thumb:

Heb Tinyradio gepakt ;)

Werkt erg makkelijk. Simpel menu in de system tray. Radio start meteen.
Maar waarom een dollar $ teken als tray-icon?

Verder Top!:thumb:

Hij is nog een beetje in de test-fase, dus een icoontje heb ik even snel in elkaar geflatst binnen 10 seconden :o
Er komt zeker een nieuw icoontje, een meer professionele. Op dit moment is het een icoontje van 1,37kb, het idee van de radio was om alles klein te houden. Ik ga proberen een klein icoontje te vinden die toch leuk staat :)

Enne erg bedankt voor je reactie :d:d:thumb:

Heb je No Sh!t radiootje geïnstalleerd,leuke gadget en toppie!! :thumb:

No-****

Leuk progje!:thumb:
Zonder instal ofzo, ja daar ben ik altijd voor.
Het start direct, goed snel.
Geen fouten, alleen als ik op stop! druk slaat hij 3 seconden op tilt. Daarna doet hij het weer.
Het enige is dat hij in de taakbalk geen naam heeft.
Rechtermuiskl. in het systeemvak werkt goed!

Toppie!:thumb:

Edit: Oeps had de titel natuurlijk No-Sh!t moeten noemen, nu staan er sterretjes...

Laatst bewerkt:
Heb je No Sh!t radiootje geïnstalleerd,leuke gadget en toppie!! :thumb:

Dankje :D:D

als ik op stop! druk slaat hij 3 seconden op tilt. Daarna doet hij het weer.
Het enige is dat hij in de taakbalk geen naam heeft.

Waarom hij 3 seconden op tilt slaat weet ik niet, bij mij doet hij het prima als ik op stop druk (W7 64bit), ik zal er even naar kijken.

En de taakbalk heeft een naam gekregen, als je nu over het icoontje gaat met je muis, zie je welke zender er nu wordt afgespeeld! :D
Dankje voor het testen! Een nieuwe versie (2) is nu geplaatst!

Dankje voor het testen! Een nieuwe versie (2) is nu geplaatst!

Testen we deze ook :thumb:
Ik was het de vorige keer vergeten te zeggen, maar ik vind het goed dat je ook een VirusTotal rapportje post:thumb:.
Leuk pop-up'je: "Helpmij gebruikers bedankt.":thumb:
Ik kan niet heel snel op stop drukken en dan snel op play, maar dat zal wel aan mijn PC liggen :o.
Ik vind het het zelf wel leuk als ik met links op het icoontje in de taakbalk druk het programmaatje dan opent, helaas...

Verder is het al echt een erg goed programmaatje :thumb:

Oja, een "over"-knop is ook altijd leuk ;)

Leuk pop-up'je: "Helpmij gebruikers bedankt.":thumb:
Ik kan niet heel snel op stop drukken en dan snel op play.
met links op het icoontje in de taakbalk druk het programmaatje dan opent.
Oja, een "over"-knop is ook altijd leuk ;)

Pop-upje heb ik maar weggehaald, stel dat iemand hem vaker wilt gebruiken is het nogal irritant :)
Ik heb het programma'tje versneld qua start/stop knoppen. Nu zou hij als het goed is niet meer zo erg moeten haperen tussen het start/stop drukken.
Linkermuisknop op het icoontje = radio naar voren brengen, check it out :D
Een over-knop zal ik even over moeten nadenken, want dat heeft ook invloed op de prestatie/snelheid.

Zie update 3! Inclusief virus-total scan, zoals gebruikelijk.

iig bedankt voor het testen :thumb::thumb::thumb:

Laatst bewerkt:
Hou het maar zo eenvoudig mogelijk zodat het idd niets afdoet aan de snelheid. Persoonlijk vind ik het top dit progje ik wou dat ik het kon,maar ik ga daar nu niet meer aan beginnen. Je handleidingen mogen ertrouwens ook zijn.

Laatst bewerkt:
Pop-upje heb ik maar weggehaald, stel dat iemand hem vaker wilt gebruiken is het nogal irritant :)

Haha, Idd slim...

Ik blijf lekker testen :D:P!

Klein "bugje" gevonden:

Klik ik met recht op het icoontje en dan op show, dan opent hij op de achtergrond. :eek:

Ideetje: (die blijven ook maar stromen bij dit progje:thumb:)
Wat nou als je d'r voor zorgt dat hij zich helemaal niet meer laat zien in taakbalk, maar alleen nog maar in het systeemvak. Wel dat hij dus opent, maar dat dus niet zichtbaar is in de taakbalk.;)

Klik ik met recht op het icoontje en dan op show, dan opent hij op de achtergrond.

helemaal niet meer laat zien in taakbalk, maar alleen nog maar in het systeemvak. Wel dat hij dus opent, maar dat dus niet zichtbaar is in de taakbalk.

Klaar! ;) Zie de openingspost (word geupdate binnen 5mins) voor de nieuwe versie :D
Thnxxies voor het testen :thumb::thumb:

ZO!, Jij past dat snel aan!:eek:
1 nadeel (had ik eerder moeten zeggen):
als je hem niet minimaliseert werken de functies show of de klik op het icoontje niet omdat ze er dan eigenlijk nog staan, maar dan "verstopt" achter een ander programma.
Dus als je zorgt dat hij i.p.v. alleen verschijnen ook naar de voorgrond komt, denk ik dat ik door mijn suggesties heen ben...:thumb:

TOPPIE Nu!:thumb::thumb:

Nog een suggestie (het is echt niet meer, mijn iedeën raken op...)

Als je bij het rechtermuis-klik-menu nou een functie voor het volume toevoegd!
Gewoon Volume>>en dan keuze uit >>0% 25% 50% 75% en 100%

Verder is het echt helemaal toppie!

Ik luister lekker naar het glazen huis!
[edit] gaan we nu maar eens die andere bekijken [/edit]

Laatst bewerkt:
Handig capitan!

Kan je me misschien de source code verzenden van de TinyRadio, ik zou namelijk ook iets gelijkaardigs willen maken dat gebruik maakt van system tray!

dietergoetelen [at] hotmail [dot] com

Interesse source code

Hoi,

Ik ben geïnteresseerd in je source code van de NoSh!tRadio , zou je die willen opsturen naar timgebraad[at]hotmail[dot]com?

Alvast bedankt,

Tim

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan