Klein venster tijdens opstarten Outlook 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

DimitriR

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2006
Hoi,

Ik vind dit klein probleempje wel erg irritant: wanneer ik Microsoft Office Outlook 2003 opstart, krijg ik elke keer een klein venster (vorig formaat), ik moet elke keer op maximaliseren klikken voor een volledig scherm, wat ik ook wil. Het opnieuw installeren en/of repareren heb ik al zonder succes geprobeerd.
Weet iemand hoe dit kan worden opgelost?

EDIT: het doet zich alleen voor wanneer ik mijn computer opnieuw heb opgestart

Laatst bewerkt:
Maak hem eens met je muis groter,slepen vanuit een hoek en probeer het nog eens!

Heb je toevallig een cleaner programma automatisch draaien zoals b.v. Ccleaner? Het formaat van een venster wordt normaal gesproken ook in het geheugen opgeslagen maar er zijn schoonmaakprogramma's die dat geheugen kunnen wissen (indien aangevinkt). Bij Ccleaner is dat b.v.: venster grootte / locatie caché.

Maak hem eens met je muis groter,slepen vanuit een hoek en probeer het nog eens!

Dit werkt wel, maar is er misschien iets waarbij Outlook gemaximaliseerd blijft?

Heb je toevallig een cleaner programma automatisch draaien zoals b.v. Ccleaner? Het formaat van een venster wordt normaal gesproken ook in het geheugen opgeslagen maar er zijn schoonmaakprogramma's die dat geheugen kunnen wissen (indien aangevinkt). Bij Ccleaner is dat b.v.: venster grootte / locatie caché.

Ik heb CCleaner, venster grootte/locatie cache staat aangevinkt, maar ik ga alleen wissen wanneer ik merk dat mijn computer trager wordt en CCleaner gaat niet automatisch wissen tijdens het opstarten van Windows XP. Als ik ga wissen merk ik ook dat de vensters van andere programma's veranderd zijn, maar bij Outlook blijft dit, ook al wis ik de venster grootte/locatie cache niet.

Als het goed is!blijft hij outlook nu gemaximaliseerd,of begrijp ik je nu even niet?

Als het goed is!blijft hij outlook nu gemaximaliseerd,of begrijp ik je nu even niet?

O sorry, misschien heb ik het een beetje onduidelijk uitgelegd:
  1. ik heb CCleaner
  2. CCleaner wist niet automatisch
  3. ik wis alleen wanneer ik merk dat mijn computer trager wordt (met venster grootte/locatie cache)
  4. ik merk ook bij andere programma's dat de vensters zijn veranderd, maar alleen bij Outlook blijft dit probleempje bestaan (ook al wis ik de venster grootte/locatie cache niet)
  5. dus het probleempje is er nog steeds
Ik probeer juist zoveel mogelijk overbodige dingen uit het register te verwijderen (ook verouderde voorkeursbestanden en systeemvak cache), want het register is en blijft een gigantische puinhoop.

Je kunt soms ook te veel wissen, waardoor je PC zelfs trager wordt omdat hij steeds alles opnieuw moet uitzoeken en instellen. Venster grootte / locatie caché is juist een onderdeel wat je beter niet kunt aanvinken voor verwijderen omdat het in de 1e plaats geen noemenswaardige ruimte in beslag neemt. Als je het wist is het ook niet meteen weer terug in het geheugen na één keer je PC gebruiken, pas na een aantal keren. Dit onderdeel en de 2 die er boven staan heb ik in Ccleaner nooit aangevinkt staan omdat éénmaal opgeslagen in het geheugen er verder eigennlijk vrijwel nooit extra ruimte voor wordt gevraagd.

Je kunt soms ook te veel wissen, waardoor je PC zelfs trager wordt omdat hij steeds alles opnieuw moet uitzoeken en instellen. Venster grootte / locatie caché is juist een onderdeel wat je beter niet kunt aanvinken voor verwijderen omdat het in de 1e plaats geen noemenswaardige ruimte in beslag neemt. Als je het wist is het ook niet meteen weer terug in het geheugen na één keer je PC gebruiken, pas na een aantal keren. Dit onderdeel en de 2 die er boven staan heb ik in Ccleaner nooit aangevinkt staan omdat éénmaal opgeslagen in het geheugen er verder eigennlijk vrijwel nooit extra ruimte voor wordt gevraagd.

Nee, maar soms is er wel iets teveel waardoor Windows vastloopt, maar ik heb deze computer al 3 jaar.
Maar ik zal eens proberen zonder de venster grootte/locatie cache te verwijderen, kijken wat er dan gebeurt. Als er iets is, zal ik zeker wel weer een berichtje plaatsen.

Probleem verholpen

Het probleempje is weer verholpen, bedankt voor jullie reacties. Ik heb geen idee waarom hij het niet deed, en ook niet waarom hij het nu weer wel doet, maar hij doet het weer!:D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan