• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

klein vraagje over de ALS formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

SOLIDD

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2006
Hallo mensen,

Tijdje geleden heb ik veel aan jullie hulp gehad (bedankt!), ik heb nu weer een klein vraagje:

Ik heb een kolom waar een tekst in komt als er in een andere kolom een getal ingevoerd wordt. Dankzij de formule komt er als er niks ingevuld wordt de melding #WAARDE! te staan. Dit is echter geen probleem, maar de inhoud van de kolom waar de tekst in komt, wordt doorverwezen naar een ander blad, waar ik die tekst juist niet wil hebben. Dit wil ik verhelpen met de ALS formule. (omdat het verder prima werkt, wil alleen van die waarde-tekst af)

Dus ik heb deze formule toegepast:

=ALS(ISFOUT(#WAARDE!);"") zodat deze tekst niet in die rij (voor het doorverwijzen naar het andere blad) terechtkomt.

Hier wil ik aan toevoegen:

Als de cel WEL ingevuld is, dan die inhoud. Is daar een formule voor en hoe verwerk ik die in bovenstaande formule?

Dus het moet iets worden als dit: =ALS(ISFOUT(#WAARDE!);"") en als C1 wél is ingevuld, dan die tekst

Hoop tekst, hoop dat het zo duidelijk is :P

Alvast bedankt voor de hulp!

Solid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan