klein vraagje over harde schijf laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

hansjuh

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2006
hoi,

ik heb een laptop met en harde schijf waar nu vista en ubuntu in dualboot op staan. Hiernaast heb ik nog een losse harde schijf. Kan ik de huidge harde schijf er gewoon uittrekken, de andere erin doen, daar xp op instaleren en dan later weer de oude schijf in mijn laptop en verder met vista?

Oftewel :p is het schadelijk om een tijdje een andere harde schijf in me laptop te stoppen met een ander os?

Elke keer als een os opstart, bekijkt hij toch eerst welke hardware in de laptop/pc zit?

zomaar er uit rukken is er niet bij.
je zal eerst moeten zegen of het een gewoone schijf of een 2en half die de laptops gebruiken.
een gewoone schijf van een pc past dus niet in een laptop.
en wat je van plan bent is ook niet echt gezond te noemen voor het toestel.

zover was ik zelf ook al ;) Ik weet hjet verschil wel tussen sata en ide en 3,5"en 2,5".

Ik wil gewoon even weten ofdat kan.

En waarom is het niet gezond voor het toestel? Ik haal ook zo vaak hardware uit mijn pc en zet dat er weer in.

simpel ..
-Een pc kun je makkelijk uit elkaar halen en is erop gemaakt om hardware toe te voegen en oude eruit te halen.
-Een laptop word normaal 1x in elkaar gezet en het is de bedoeling dat die blijft werken zoals die is.

ook voor een pc is het niet goed als je iedere dag opnieuw de harde schijf erin en eruit haalt.. daar zijn de connectie kabels niet op gemaakt.
Maar het is echt geen probleem om eens een nieuwe/andere schijf erin te zetten en deze na een maandje (of 2) weer te vervangen. Dit is voor de laptop hetzelfde, je moet het alleen niet iedere dag opnieuw doen

Dat weet ik, maar mijn vraag is dus, werkt het os dan nog als ik na twee maanden de oude schijf weer terug plaats?

zover was ik zelf ook al ;) Ik weet hjet verschil wel tussen sata en ide en 3,5"en 2,5".

Ik wil gewoon even weten ofdat kan.

En waarom is het niet gezond voor het toestel? Ik haal ook zo vaak hardware uit mijn pc en zet dat er weer in.

alles kan en gaat stuk ook je heb het antwoord al gehad.
os blijft op schijf ja
op den duur kan je toch een nieuw laptop kopen aan gezien dit toch schade geeft zo als ik al aan gegeven had.
en daar zeg je het al pc is geen laptop de laptop zijn veelemaale gevoeliger voor dit soort handelingen.

Laatst bewerkt:
alles kan en gaat stuk ook je heb het antwoord al gehad.
os blijft op schijf ja
op den duur kan je toch een nieuw laptop kopen aan gezien dit toch schade geeft zo als ik al aan gegeven had.
en daar zeg je het al pc is geen laptop de laptop zijn veelemaale gevoeliger voor dit soort handelingen.

Haha, zo hard loopt dat niet hoor ;) Ik ben geen leek op pc gebied. Heb echt wel vaker een notebookharde schijf verwisseld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan