Klein vraagje over Windows 7 professional

Status
Niet open voor verdere reacties.

berrege

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2011
Berichten
32
Hallo,

Om een bepaald computerprogramma (heb hierover volgende week examen) te installeren, heb ik windows 7 professional nodig. Momenteel heb ik de gewone windows 7 home edition versie. Ik heb windows 7 professional dan ook (illegaal) gedownload, want ik heb dat programma echt nodig. Nu is mijn vraag: wat gebeurt er als ik deze windows 7 professional installeer? Zal ik dan ooit nog kunnen terugkeren naar mijn oude, legale versie van windows? Heb namelijk geen zin om vanaf nu altijd dat scherm te moeten wegklikken dat ik een illegale versie heb.

Graag een snel antwoord,
alvast bedankt! :thumb:
 
Als je de schijfjes hebt van je legale Windows kan je daar probleemloos naar terugkeren. Met behulp van recovery software die je nu hebt kan je die schijfjes maken.
 
CD'tje van mijn huidige windows heb ik inderdaad nog, maar wat bedoel je precies met die laatste zin?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je die niet hebt moet je die soms nog maken m.b.v. recovery software. Maar dat is bij jou niet nodig. Dus als jouw opdracht is voltooid moet je die gewoon installeren met de licentie code die ergens op jouw pc zit geplakt.
 
Bedankt, ik ga het proberen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb gisteren windows 7 professional geïnstalleerd. Met de installatie geen problemen, maar het lukte me onder andere niet meer om op internet te geraken. Ook al mijn programma's waren gewist, maar dat had ik wel op voorhand kunnen weten. Het programma dat ik nodig had (en ik eerst niet kon installeren), heb ik wel kunnen installeren.

Om een lang verhaal kort te maken: ik wou gisteren terug naar mijn oude windows 7 home edition versie. Ik stak het cd'tje in waarop mijn oude windows staat, maar er kwam een foutmelding dat het niet compatibel is met mijn huidige windows versie. Er stond ook iets over win x86 en x64.

Hoe is het mogelijk dat ik mijn oude windows niet meer kan herinstalleren? Vind het zeer vreemd dat mijn computer dat schijfje niet wilt openen.

Alvast bedankt,
berrege (vanop een andere computer)
 
En als je probeert op te starten van de cd/dvd? Dus dat je in het BIOS al kiest.
 
Wat bedoel je met BIOS? Waar moet je dat dan kiezen? Ben niet zo mee met die computertaal;)
 
Laatst bewerkt:
Dat is het scherm wat je ziet voor Windows gaat starten. Als je die ziet druk je op de Delete toets en dan kan je ergens instellen dat die eerst van de cd boot en dan de harde schijf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan