Klein vraagje.

Status
Niet open voor verdere reacties.

_NeO_StyLe_

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2004
Beste Help mij mensen ;)

We hebben een Pentium III
We hadden Windows 98 erop zitten, daarna heb ik Windows XP Home-Edition erop gedaan, ik wil nu weer Windows 98 erop zetten. Kan ik Windows XP gewoon verwijderen?? dat ik daarna gewoon weer Windows 98 heb?

Ik hoor graag het antwoord ;)

Mvg N

Hardeschijf formateren en Win98(se) installeren.
Ik weet niet op je WinXP op een NTFS schijf hebt laten installeren.
Zo ja, dan moet je ff anders te werk gaan.

Geplaatst door crash
Hardeschijf formateren en Win98(se) installeren.
Zo ja, dan moet je ff anders te werk gaan.

ik wil me computer niet formatteren, ik wil gewoon Windows XP eraf hebben, en Windows 98 erop.

Nog NOOIT van gehoord.

Je heb win98 geupdated naar xp?

Kijk dan eens in configscherm/software of je daar xp kunt verwijderen

Geplaatst door m@rio
Je heb win98 geupdated naar xp?

Kijk dan eens in configscherm/software of je daar xp kunt verwijderen

Even kijken of ik het goed uitleg.
Ik heb een pentium III computer gekocht, en daar zat ´´standaard´´ Windows 98 op. Toen had ik van iemand XP-Home Edition geleend, en gewoon geinstaleerd. dus nu weet ik niet of ik Windows 98 er nog heb op staan. ik weet alleen dat ik zelf windows 98 niet heb verwijderd, of doet hij dat automatisch?

Mvg N

Ennuh PS: Ik kan XP verwijderen.

Dan verwijder je xp middels configuratiescherm/software en dan maar hopen dat het goed gaat

OF de schijf is ingedeeld volgens het New Technology Fat System (NTFS) is op zich heel belangrijk, maar als je geen tijd / kennis of zin hebt om 't uit te zoeken en je wilt perse Window '98 installeren, stop dan gewoon een bootdisk van '98 in de drive.
Zet de pc uit en weer aan en type na de opstart achter de a:>

format C:

kan je gaan formateren dan bof je, de schijf was nog in de ouderwetse FAT indeling, kun je niet formateren? Kom er dan in dit forum in deze thread nog even op terug, we helpen je dan verder.

nb: zonder te formateren wordt het er allemaal niet fraaier op, dus XP verwijderen en '98 installeren zonder een format is niet direct de beste optie, gewoon een format doen !

(Je geinstalleerde progjes had je sowieso niet kunnen redden na een hernieuwde installatie............)

Laatst bewerkt:
Geplaatst door gast0225
OF de schijf is ingedeeld volgens het New Technology Fat System (NTFS) is op zich heel belangrijk, maar als je geen tijd / kennis of zin hebt om 't uit te zoeken en je wilt perse Window '98 installeren, stop dan gewoon een bootdisk van '98 in de drive.
Zet de pc uit en weer aan en type na de opstart achter de a:>

format C:

kan je gaan formateren dan bof je, de schijf was nog in de ouderwetse FAT indeling, kun je niet formateren? Kom er dan in dit forum in deze thread nog even op terug, we helpen je dan verder.

nb: zonder te formateren wordt het er allemaal niet fraaier op, dus XP verwijderen en '98 installeren zonder een format is niet direct de beste optie, gewoon een format doen !

(Je geinstalleerde progjes had je sowieso niet kunnen redden na een hernieuwde installatie............)

Het is omdat ik het niet snap, wat ik allemaal moet opslaan, ik heb geen kennis er voor wat ik moet formatteren, en wat ik moet opslaan, daarom vraag ik het aan jullie ;)
maar iig ALLEMAAL bedankt voor de moeite.

Mvg N

N,

JUIST omdat je weinig kennis hebt kun je idd. OF de hierboven staande link uitgebreid gaan bestuderen, OF je stopt gewoon een '98 bootdisk in de drive en start de pc opnieuw op. Nu moet je niet met een wedervraag antwoorden, anders blijven we in een cirkel ronddraaien. (sorry voor dit misschien "kort" door de bocht antwoord, maar 't is weinig anders)

Bootdisk erin, opstarten en typen

format C:

werkt dat niet DAN nog even terugkomen hier.

En nogmaals, al je geinstalleerde progjes (onder XP) kan je toch niet bewaren als je '98 gaat installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan