klein vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

bas1278

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2009
ik heb op de achterkant van me laptop zo'n uitgang zitten waar een rj-45 in kan als ik die verbind met me router heb ik gewoon internet.

maar nu zit er een smaller soort gat naast. ze lijken beetje op elkaar. weet iemand wat voor gat dat is?

Bas

ik heb nog een oude pc staan die heeft alleenmaar zo'n telefoon uitgang.
is er een mannier waardoor ik die ook in me netwerk kan aansluiten?
en daar internet op kan krijgen.

Bas

netwerk kaartje kopen; kost nog geen 10 euro. Telefoonaansluitingen werken echt niet meer

Ron

1. bestaan er ook van die usb netwerk kaarten?
2. als die bestaan. zou ik die bij mediamarkt kunnen halen?

Nee, je zult een insteek netwerkkaart moeten kopen. Kosten zo'n 10 euro voor een 100mbit variant. Natuurlijk wel zeker weten welke soort insteekkaarten er allemaal in het moederbord kunnen worden gestopt. Meestal (tenzij je een héél oude pc hebt) is dat een PCI insteekkaart. In héél oude pc's kan dat een ISA insteekkaart zijn, en die kun je hoogstwaarschijnlijk alleen 2de hands kopen.

En ja, er zijn ook USB netwerkkaarten te koop. Ik post dadelijk wel een paar links voor je.

Tijs.

kan ik ook een wirless usb adapter kunnen gebruiken om op deze desktop internet te krijgen?

Zo een paar mogelijkheden voor een USB bedrade netwerkkaart:
link
link
link
link
link

Lichte persoonlijke voorkeur ligt bij het laatste product, maar naar eigen keuze, natuurlijk.

Bij het gebruik van een draadloze USB variant zul je óf een draadloze router óf een draadloze accesspoint in combinatie met een bedrade router moeten hebben.

Etc.

Laatst bewerkt:
In weerwil wat Thijs beweerd, er bestaan wel degelijk usb-utp verloopadapters.

http://www.yagoda.nl/ethernet-adapter-10100mbps-p-2432.html

@coenraad: Je leest niet goed, vrees ik (zie mijn vorige 2 postings):
2 postings geleden:
En ja, er zijn ook USB netwerkkaarten te koop. Ik post dadelijk wel een paar links voor je.
Ik link daarna in de daarop volgende posting maar liefst 5 mogelijke kandidaten voor bedraad netwerken over USB.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Let wel even op of de pc in kwestie wel USB heeft. Als dit nog een model zonder onboard nic is zou dat wel eens niet het geval kunnen zijn.

geen zorgen hij heeft usb.
ik ga morgen nog even op vakantie maar als ik terug kom ga ik naar de winkel voor zo'n adapter.
bedankt voor de hulp.

Bas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan