Hoi BellaChiCa,
Tja, dat is niet echt iets waar je op zit te wachten.
- Het stylesheet van het forum doet het in principe prima, volgens de andere browsers. Daar zou ik niet aan gaan knutselen.
- Het ziet ernaar uit dat hetzelfde verschijnsel zicht bij IE voordoet op zowel de index-pagina als de forum-pagina, en wellicht ook andere pagina's (niet gecheckt).
- Het verschijnsel treft alle IE's: bij mij IE7, en volgens Netrenderer ook IE8 en IE9.
- Maar: als ik een kopie van de index maak, en die upload, doet deze het vlekkeloos in IE !
Zie:
marocs-nw2.htm
Dat is toch wel heel merkwaardig! - Maar ik heb 'm!
De broncode van de pagina blijkt te beginnen met:
HTML:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="en">
...
enz.
Die rare tekentjes aan het begin betekenen dat de pagina is opgeslagen met een "BOM", een ByteOrderMark. Zie
dit topic.
Die is er waarschijnlijk in gekomen doordat de pagina wel een meta-charset met utf-8 heeft, maar zelf niet als (bomvrij) utf-8 is opgeslagen (dat gebeurt o.a. als je de pagina in Kladblok opent en als ANSI opslaat).
De methode om het te verhelpen staat ook in bovengenoemd topic: even door Notepad++ heen halen.
Wat er gebeurt met de IE's, is dat deze er niet tegen kunnen als er ook maar het minste geringste vóór het Doctype staat. Dan schiet IE in de z.g. "quirks mode" (de fratsen-toestand), waarbij de css-standaarden niet meer gevolgd worden en de site-opmaak aardig kan ontploffen. Andere browsers hebben er geen last van, maar laten soms wel de rare tekentjes aan het begin van de pagina zelf zien.
En daarom doet mijn testpagina het wel: deze is correct opgeslagen als utf-8.
Gelukkig geen ernstige zaken dus, en het staat denkelijk ook los van de php-upgrade.
Succes!
Met vriendelijke groet,
CSShunter
_________
PS: de index-pagina heeft twee keer het ByteOrderMark gekregen.
En ja hoor, de forum-pagina heeft het ook: zelfs 3 keer (3 keer aangepast op een Windows-machine?).