Kleine foto's op website in publisher groter maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allecram

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2009
Ik heb al een tijdje een website over onze club "Oldtimerclub Goud van oud" .
Daar zitten 2 pagina's bij "Leden en hun oudjes" met kleine fototjes, de voornaam van de leden en wat specificaties over de auto. Onze leden zouden echter graag die foto wat groter kunnen bekijken.

Ik heb die kleine fototjes ook op de website staan en nu zoek ik hulp om toch naar een grotere foto te gaan door eventueel met de muis over de foto te gaan of eventueel met een klik. Ik ben maar een amateur en ken absoluut geen computertaal.

Kan iemand mij uitleggen wat ik moet doen en hoe?
Bekijk eventueel mijn website maar eens: www.goudvanoud.eu

Alvast bedankt voor de hulp
allecram

Als ik op de eerste twee foto's klik krijg ik wel een grotere versie te zien. In principe werkt het heel simpel.

Ten eerste wordt de foto op internet geplaatst zoals wij hem zien. Dus als we erop willen klikken om hem te vergroten moet de foto worden doorverwezen naar het originele bestand van de foto. Er moet dus een 'hyperlink' of te wel doorgelinkt worden naar de foto wat bijvoorbeeld kan zijn:

//www.goudvanoud.eu/index_bestanden/foto1.jpg

Een JPG bestand is een foto bijvoorbeeld. Ook kan u het doorverwijzen naar een sub-pagina wat er dus gebeurd bij de eerste 2 foto's van 'leden en hun oudjes 1'.

Reaktie naar Superdupz

Als ik op de eerste twee foto's klik krijg ik wel een grotere versie te zien. In principe werkt het heel simpel.

Ten eerste wordt de foto op internet geplaatst zoals wij hem zien. Dus als we erop willen klikken om hem te vergroten moet de foto worden doorverwezen naar het originele bestand van de foto. Er moet dus een 'hyperlink' of te wel doorgelinkt worden naar de foto wat bijvoorbeeld kan zijn:

Reaktie naar Superdupz

Een JPG bestand is een foto bijvoorbeeld. Ook kan u het doorverwijzen naar een sub-pagina wat er dus gebeurd bij de eerste 2 foto's van 'leden en hun oudjes 1'.

Ja, het klopt dat de eerste 2 foto's zo werken en dat heeft iemand voor mij gedaan maar we hebben gemerkt dat de website daardoor heel traag wordt en het is een gigantisch werk om dit op te zetten. Ik heb die kleine foto's allemaal wel op de site staan en enkel de eerste 2 gaan naar de grote foto's waar een aparte webpagina voor gemaakt is. Bestaat er geen andere oplossing???

Alvast bedankt voor de reactie

Jawel een andere optie is dus gewoon door linken naar het bestand. Er is een manier om ze te vergroten als je de muis eroverheen haalt. Dan moet je een Javascript erbij zoeken via Google.

Maar alle foto's door linken naar het originele bestand die ook op internet staan is denk ik het makkelijkste, wel een klein beetje werk maar met een WYSIWYG-programma (What You See Is What You Got) is dat zo gedaan.

Kortom als je een pagina of foto naar internet verplaats gaat dit via FTP. Als je een pagina maakt met de naam leden zal dit bestand meestal op internet leden.html heten. Dan is met een foto ook foto1.jpg is gewoon foto1.jpg.
Zoek hoe de foto's heten en typ bijvoorbeeld in internet: www.goudvanoud.eu/naamfoto.jpg dan krijg je de originele grote te zien van de foto. Deze link je aan de kleine foto's.

Een voorbeeld is:
http://www.parijsblog.nl/uploaded_images/Foto-Frankrijk--730566.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan