Kleine foto's op website in publisher groter maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allecram

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2009
Ik heb al een tijdje een website over onze club "Oldtimerclub Goud van oud" .
Daar zitten 2 pagina's bij "Leden en hun oudjes" met kleine fototjes, de voornaam van de leden en wat specificaties over de auto. Onze leden zouden echter graag die foto wat groter kunnen bekijken.

Ik heb die kleine fototjes ook op de website staan en nu zoek ik hulp om toch naar een grotere foto te gaan door eventueel met de muis over de foto te gaan of eventueel met een klik. Ik ben maar een amateur en ken absoluut geen computertaal.

Kan iemand mij uitleggen wat ik moet doen en hoe?
Bekijk eventueel mijn website maar eens: www.goudvanoud.eu

Alvast bedankt voor de hulp
allecram

Als ik op de eerste twee foto's klik krijg ik wel een grotere versie te zien. In principe werkt het heel simpel.

Ten eerste wordt de foto op internet geplaatst zoals wij hem zien. Dus als we erop willen klikken om hem te vergroten moet de foto worden doorverwezen naar het originele bestand van de foto. Er moet dus een 'hyperlink' of te wel doorgelinkt worden naar de foto wat bijvoorbeeld kan zijn:

//www.goudvanoud.eu/index_bestanden/foto1.jpg

Een JPG bestand is een foto bijvoorbeeld. Ook kan u het doorverwijzen naar een sub-pagina wat er dus gebeurd bij de eerste 2 foto's van 'leden en hun oudjes 1'.

Reaktie naar Superdupz

Als ik op de eerste twee foto's klik krijg ik wel een grotere versie te zien. In principe werkt het heel simpel.

Ten eerste wordt de foto op internet geplaatst zoals wij hem zien. Dus als we erop willen klikken om hem te vergroten moet de foto worden doorverwezen naar het originele bestand van de foto. Er moet dus een 'hyperlink' of te wel doorgelinkt worden naar de foto wat bijvoorbeeld kan zijn:

Reaktie naar Superdupz