kleine letters op tft scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

derich

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2003
Wie kan mij helpen.
Sinds enige tijd ben ik in het bezit van een tft-scherm.
Wanneer ik diverse internetsites raadpleeg zijn de letters zo klein dat ze (bijna) niet meer te lezen zijn.
Ik heb al geprobeerd om dpi te verhogen maar dat wordt alles (logisch) groter. Dan krijg je ook een beeldschermweergave die op bejaarde (niks slechts of bejaarde mensen) stand staat.
Mijn scherm is van het merk acer.
Van de gebruikershandleiding die bij het scherm zit wordt ik niet veel wijzer.
Wie heeft er een idee/oplossing?

Goedemorgen, klik op het bureaublad met je r.muisknop-->instellingen-->geavanceerd en zet de DPI op grote letters.
Er zijn nog een paar mogelijkheden maar probeer eerst deze eens.

misschien een domme opmerking van mij maar staat in Internet Explorer >view >text size> op kleine letters

( sorry heb alleen de engelse)

Internet Explorer en ander zaken van Windows regel je apart in.

Zoals Will-Well al zei, ik werk ook met grote letters op die manier. Dat scheelt behoorlijk. Bovendien kun je nog schuiven van 110 naar 130 b.v. door aangepaste instellingen te kiezen i.p.v. groot of klein.

Geplaatst door DIB
misschien een domme opmerking van mij maar staat in Internet Explorer >view >text size> op kleine letters

( sorry heb alleen de engelse)

Durf de wilde gok eens te nemen en zet deze op groot of extra groot.
Hoe zit het met de leesbaarheid in andere programma's?

Ga ook nog even langs deze site:

TFT Tuning

Als je Ctr/Scroll doet gebeurt er hetzelfde (test het maar op deze pagina).

Jeetje, ik hoop dat ik het onthou. Dat is een handige tip!!!!:D
Je kunt Iexplore ook bij de opties anders instellen.
Dan is het vast.

Oplossing

Geplaatst door derich
Wie kan mij helpen.
Sinds enige tijd ben ik in het bezit van een tft-scherm.
Wanneer ik diverse internetsites raadpleeg zijn de letters zo klein dat ze (bijna) niet meer te lezen zijn.
Ik heb al geprobeerd om dpi te verhogen maar dat wordt alles (logisch) groter. Dan krijg je ook een beeldschermweergave die op bejaarde (niks slechts of bejaarde mensen) stand staat.
Mijn scherm is van het merk acer.
Van de gebruikershandleiding die bij het scherm zit wordt ik niet veel wijzer.
Wie heeft er een idee/oplossing?
De oplossing is dat je op buroblad / rechtermuis klik / eigenschappen / beeldschermresolutie moet staan op 1024 - 768 en dan toepassen , nu heb je zeer en zeker normaal internetpagina,s verdeeld over het hele scherm.

ik hda et ook heel even (alleen bij google) maar met ctr en dan scrollen ging et weer goed thx:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan