kleine schokjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

jayson

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2008
Berichten
200
beste helpmij'ers hahaha

ik heb een vraagje,,
als ik cod4 speel en er zijn slechts 6 mensen in een server dan gaat de snelheid van het beeld supersnel ! geen schokje in te zien
als er nu b.v 20 mensen in de server zijn dan loopt het beeld nog steeds lag vrij om het zo te noemen
maar toch als je heel goed oplet heb je als je b.v draait hele kleine scokjes in het beeld ( toch wel irritante schokjes ) bij 6 mensen in een server heb ik daar geen last van ,, bij 20 mensen b.v wel
waar kan dit aan liggen,, mijn pc zou niet het geval "kunnen" zijn ( met nadruk kunnen zijn )

mijn specs:
Q6600 @ 3.10 ghz
ati hd 4850x2 2gb versie
2gb werkgeheugen
etc. etc.

bij voorbaat dank !
 
heb je je internet connectie bekeken?

Bij 6 spelers wordt de verbinding minder erg belast.
Bij 20 spelers wordt die veel zwaarder belast.

Probeer is iets als xfire en msn uit te doen. Dan komen er mischien wat plek vrij voor Cod.
 
ik hem msn en xfire altijd uit staan in cod4
mijn verbinding is gemiddeld altijd rond de 50 in het spel
dat is niet echt slecht !

kan het ook gewoon aan de server liggen ?
of waar ik beetje bang voor ben , maar niet zo mag zijn
is dat de videokaart het ook zwaarder heeft met 20 man in een server en die dus de oorzaak is
 
Videokaart, dat hangt er vanaf wat je hebt.

Daar kun je snel achterkomen door de instellingen wat terug te schroeven.

Het kan ook aan de server liggen, als je die zelf hebt, dan moet je eens kijken wat voor een het is.
Zelf heb ik een P4 als server voor CoD, Battlefield, en nog wat games met en dat levert geen problemen op.
Is het een gehuurde server, dan lijkt het mij stug dat het daar ligt, althans dat verwacht je als laatste.

Dus even wat meer info over jouw configuratie zou erg helpen om een oplossing te vinden voor dit probleem.
 
is niet mijn eigen server natuurlijk !
specs had ik al gegeven maar voor jouw geef ik ze nog eens :D

heb een Q6600
met een 4850x2 2gb
moet de nieuwste spellen eigenlijk op zijn slofjes spelen ( op z'n hoogst )
de rest doet er niet veel toe,,
zit verder 2gb werkgeheugen op etc etc etc
 
Ah, sorry niet goed gekeken... :shocked:

Wat bij CoD 2 en hoger nog wel eens wil voorkomen is dat de directx instelling veranderd moet worden.
Vaak staat hij standaard op 9, terwijl hij op 7 veel beter loopt. Dat is mijn ervaring, en doe ik zelf ook.
Mocht dat niet helpen dan zou het de internet verbinding moeten zijn want inderdaad jouw pc moet dat makkelijk aankunnen.

Die server, is die gehuurd of is het gewoon een public. Want als het een prive server is van iemand kan het heel goed zijn dat hij / zij die belasting niet goed aankan.
Ook custom mappen leveren vaak problemen op met FPS.

Wat ik ook al voorstelde is om jouw game eens wat lager in te stellen om te kijken of dat effect heeft, maar ik vermoed dat het toch de directx is.
 
Laatst bewerkt:
ik heb even 5 minuutjes gespeeld op een lagere setting
ik had AA uit gezet en hij deed precies hetzelfde
ook had ik de resolutie naar onder gezet maar zonder werking

het is een public server !
over de instelling van directx heb ik nog nooit gehoord dus dat is nieuw voor me
waar kun je dat verder instelllen ?

ook vermeld ik even de fps wat hij loopt
met vsyns aan draait die contstant 60 fps hij gaat nooit hoger en ook nooit lager,
als vsyns uit staat loopt die contstant 91 fps en die veranderd ook nooit onder het gamen
framedrops vallen niet echt te vaak zien normaal moet de kaart ook hogere frames halen in cod4,, alleen gaat die niet hoger dan 91 fps ?
ik heb me laten vertellen dat hij niet hoger komt door instellingen in het programma waarmee ik meet
 
doet hij dit op andere servers ook ?
Als dit niet zo is, dan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan die server.
 
oke cyber2001 bedankt alvast zover !
ik ga het even allemaal proberen en uitzoeken en laat ik meteen weer wat weten
bedankt !
 
beste,
ik heb ook met directx geprobeerd maar het helpt hellaas niet !
ik heb nog eens geporbeerdt in single game te gamen en heb ik er helemaal geen last van. vloeiender kan het bijna niet lopen
zodra ik multi speel is het een ramp.
aan internet kan het bijna niet liggen ,, want mijn broer heeft er geen last van !
hij zit op hetzelfde netwerk

en ook zijn specs, zijn een stuk minder
dus dat kan het allemaal niet zo zijn

heeft iemand misschien nog een idee ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan