Kleine Site maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ladyke

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2010
hoi ik zou graag een kleine site willen maken over karpervissen
nu weet ik niet hoe hier aan te beginnen dus kan iemand me hier een beetje mee helpen en oh ja zou het liefst wel gratis willen (site hoeft niet te groot)
nu bij mijn internet provider staat dat ik wel 1 gratis domijnnaam kan aanmaken is dit zoiets of kan ik beter een andere kiezen vb freewebs
mvg ladyke

Hallo,
ik zou naar de bieb gaan en een boek HTML en CSS lenen, maarja dat is als je het in het nederlands wil en iets uitgebreider.
als je engels kan dan is dit een hele goeie site om naar html en css te kijken http://www.w3schools.com/.
HTML dat is wat op de pagina staat en CSS is de kleurtjes erbij plaatsen om het maar simpel te zeggen.
als jij een simpele site wil kan je dat wel binnen 1,5 week leren (html en css)
er zijn heel veel HTML edditors hier een paar: webmatrix, html kit die heb ik gebruikt (html-kit het beste)

en als het om een kleine site gaat zou ik naar freewebs.com gaan, bij je provider krijg je waarschijnlijk provider.nl/jouwsite en dat wil je misschien ook niet. bij freewebs krijg je:
mijnsite.freewebs.com

maar voor 20euro per jaar heb kun je al een site hosten waar je heel veel op kan!

Mvg David

hoi hoi heb net gekeken naar free webs of beter nu webs en volgens mij hebben ze het zo gemaakt dat je er bijna (geen) kennis van html enz moet hebben kan dit ??en 40 mb voor foto's is wel ruim genoeg als je ze verkleint he (daarmee bedoel ik vb van 2 mb naar 1mb)
mvg ladyke

Hoi Ladyke,
Bij webs.com vragen ze als tegenprestatie voor het "gratis" o.a. dat je hun advertenties op je site toestaat (lees vooraf de voorwaarden goed door! Ook bv.: 90 dagen niet actief, hup weg met de site...). De SiteBuilder die ze gebruiken heeft waarschijnlijk z'n beperkingen, maar misschien heb je daar geen last van. Wil je meer kunnen, dan is het niet gratis meer.

Als je bij je provider ook een "homepage" (en vervolgpagina's!) kunt maken, dan is dat vaak zonder reclame. Bv. deze: http://home.tiscali.nl/developerscorner/, en die is aan inhoud behoorlijk uitgebreid.
Meestal moet je dan zelf je pagina's aanmaken met een eigen webbouw-programma (bv. het gratis Kompozer), maar soms hebben ze ook een ingebouwde web-editor. Dat hangt van de provider af.
Aan zo'n ingebouwde sitebuilder kunnen dan weer beperkingen vastzitten; en soms is de ingebouwde editor de enige manier om pagina's te maken/bewerken, soms kan je daarnaast ook je eigen programma gebruiken en het resultaat daarvan uploaden.

Aan de gratis vormen zit vast dat je een domeinnaam krijgt die is opgehangen aan de naam van de host, bv.: home.tiscali.nl/developerscorner of karpervissen.webs.com.

Wil je een echte eigen domeinnaam (bv. www.ladykeskarpervissen.nl of www.ladykeskarpervissen.be), dan kan je apart voor ongeveer € 10,- per jaar die naam vastleggen, en laten doorschakelen naar je gratis webruimte.

Maar voor minder dan € 30,- per jaar heb je èn een eigen domeinnaam, èn eigen webruimte (250MB schijfruimte). Dan heb je geen reclame, ben je van niemand afhankelijk, en kan je doen en laten wat je wilt.
Bijvoorbeeld: gebruik maken van een "CMS" (Content Management System) als Joomla of Wordpress, waarvoor je ook geen diepgaande html-kennis nodig hebt.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
waaauw als ik dit allemaal lees dan komt er precies heel wat bij kijken
maar wat die advertenties enzo betreft dat maakt niet zoveel uit hoor en voor mij hoeft het helemaal niet zo uitgebreid wat betreft kwa beperkingen
mvg ladyke en als je nog suggesties hebt dan hoor ik ze graag :)
en mijn internet provider geeft een .net domeinnaam dus vb ladykeskarpervissen.net
is een domeinnaam niet gewoon een sitenaam dan moet je waarschijnlijk nog altijd bij vb webs gaan niet ??

Laatst bewerkt:
Ja, een website bouwen is een vak apart, en daar wordt vaak wel erg luchtig over gedaan.
Maar als je het eens wilt proberen bij webs.com, dan kan dat natuurlijk altijd! :)

Als je via je provider een gratis .net domeinnaam mag aanmaken (is dat echt zo, of rekenen ze daar toch €'s voor?), dan kan je opgeven dat je die automatisch wilt laten doorlinken naar je webruimte die dan bij webs.com zit. (Ho, misschien addertje onder het gras: wel een gratis .net domeinnaam, maar alleen als je de webruimte ook bij je provider aanschaft.)

Voor de test kan je natuurlijk ook beginnen met een domeinnaam die een subdomein van webs.com is (ladykeskarpervissen.webs.com). Dan kan je meteen aan de slag.
Later kan je dan altijd nog met een eigen domeinnaam aan de gang (die al of niet naar de webruimte bij webs.com doorlinkt), want de domeinnaam en de plek van de webruimte staan in principe los van elkaar.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan