kleine upgrade pc. Advies nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

thaGenius32

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2004
Berichten
182
Hallo allemaal...

Ik zit er over te denken om mijn pc een klein beetje te upgraden. Maar twijfel over de combinaties.

Ik heb heb nu:
Videokaart: Nvidia G-force MX-4000 128 mb
geheugen: 640 mb
kloksnelheid 805Mhz
AMD Athlon processor.
Voeding 200W


Ik heb een klein budget om het iets op te krikken. Ik zit te denken aan:

AMD XP2000+ processor
Videokaart: Radeon X1650 pro 512 MB AGP Zie link:
http://www.4launch.nl/shop/product/...-radeon-x1650pro-512mb-ddr2-dvi-tv/kieskeurig
geheugen: 1GB
Voeding:450-500W

Dus voor een kleine 70-80 euro zou mijn pc-tje iets meer kunnen verdragen. Toch?
Of zeggen jullie van: Bewaar je centen en spaar voor een nieuwe pc...

Alvast bedankt !!
 
Hoi,

De vraag is wat doe je met de pc en denk dat je voor dat geld die upgrade in de winkel niet hebt.

Modag
 
Ik ben bang dat dat dan toch maar een kleine stap voorruit is. De geheugen toename zal waarschijnlijk nog het meest helpen, omdat je harddisk minder vaak benaderd moet worden, maar het zal zoals modag zegt wel veel afhangen van wat je met je PC doet.
Als je nu teruguit kijkt in de tijd, of je nu een Pentium 3 800 Mhz, of een Pentium 1 1.4 Ghz hebt... het verschil van deze twee tov een dual core blijft nagenoeg net zo groot.
 
Op zich ben ik niet zo'n superfanatieke gamer of iets dergelijks. Maar vind het wel leuk om bepaalde games te spelen. Die kan ik nu niet spelen omdat mijn pc niet voldoet aan de minimum eisen.
Sommige games heeft mijn pc geen moeite mee. Loopt als een trein zoals bijvoorbeeld Return to castle wolfenstein: http://www.youtube.com/watch?v=IIdffPeCKcE&feature=related

Waar het probleem ligt met sommige games is denk ik mijn videokaart. (geen pixelshaders enzo. Met de nodige tweaks die ik nu gebruikt heb loopt mijn systeem wel ok. Ben ik niet superontevreden over.

Dus ik maak geen zwaar gebruik van mijn pc...
 
En eh... weet je zeker dat je moederbord dat allemaal aankan??
 
Ik weet niet veel van de moederbord af want die krijg ik van mijn vader.
Weet wel dat ie maximaal 1 gb geheugen kan hebben en een agp videokaart.
De processor kan ie ook hebben..
Dus hoop dat het dan goed komt. :rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan