kleine vierkantjes....

Status
Niet open voor verdere reacties.

fransina

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2006
Berichten
40
Hallo allemaal,
De laatste paar maanden voltrekken zich steeds kleine rampen op mijn computer. Ik mag dan erg weinig "computergevoel" hebben, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Het volgende is het geval..
Omdat ik allerlei problemen met de harde schijf en geheugen had, heb ik nogal wat gesleept met programma's.
Ik wilde wat persoonlijke dingen met name veilig stellen, zoals foto's en egodokumenten.
Ik had de egodokumenten al eens van de C naar de D schijf gesleept, en ze stonden ook op cd rom.
Toen ik ze controleerde, bleken de dagboekaantekeningen op de D schijf een paar maanden te missen. Ik dacht slim te zijn, en copieerde hetzelfde dokument van de cdrom naar de D schijf; schreef het erin/eroverheen, hoe dat ook heet.

Ik schrok me wild toen bleek, dat vier maanden tekst veranderd was in kleine vierkantjes.(!!)
Ik heb van alles geprobeerd.
Een paar Word dingen geupdate. Ook programma's (dacht ik) voor reparatie.
Werkte niet.
Toen op internet rondgelezen. Ging het om "alleen lezen"? De cd rom is schijnbaar altijd "alleen lezen". Ik heb alleen lezen uitgezet, maar dat mag nu niet meer baten.

Ik hoop maar, dat het nog omkeerbaar is. Ik heb een deel van de aantekeningen in handschrift, maar lang niet alles.

Als iemand raad weet, zou ik daar erg blij mee zijn.:confused:
groetjes, Fransina :)
 
Hallo Fransina,

ik vrees dat de file beschadigd is. Die blokjes duiden er meestal op dat de bits niet in een volgorde staat die door Word als letters herkend worden.
Een hele kleine kans is er dat er een font ingesteld staat dat je Word-versie niet kent. Wellicht is het mogelijk om het geheel te selecteren en dan alles op Arial te zetten.
En je kunt nog proberen de file met Wordpad of Notepad te openen. Dan wordt alleen de tekst getoond (als die er nog is).
Het is een kleine kans, maar het proberen waard

Ron
 
Hoi,

Was de tip van haaren het juiste?
Kopier de tekst anders naar kladblok, of open het bestand met kladbblok.
En heb je geen backup van je gehele pc, of de belangrijkste mappen (andere dan cd)

Sterkte
 
Hoi Haaren101 en mister Speed,
Ik heb jullie tips uitgeprobeerd. Helaas tevergeefs.
Desondanks ben ik er blij mee; als het eventueel (liever niet maar goed) nog eens voorvalt, zit dit weer in mijn gereedschapskistje.

Ik vind het wel vreemd dat de versie op de cdrom ook beschadigt is, die ik gekopieerd heb naar de harde schijf.
Maar goed; weer iets geleerd; "the hard way", zal ik maar zeggen.
Bedankt voor jullie goede adviezen!:thumb:
groetjes, Fransina
 
Systeem herstel mag miss nog baten...
Alles terug zetten waar het vandaan komt...
Maar denk het niet.
Weet niet of het echt rampzalig is, maar dat zou je nog kunnen proberen.

Sterkte
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan