kleine wacht/delay?

Status
Niet open voor verdere reacties.

goedlichtJoost

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2012
Berichten
477
Hallo allemaal,

Ik heb een programmaatje geschreven wat in connectie staat met een 3d-teken-pakket.
Na wat testen blijkt dat voor sommige bewerkingen een kleine wachttijd nodig is. Tenminste dat concludeer ik uit de volgende test:

Werkt
Code:
            ConnectBeams(FirstBeam, SecondBeam);
            TSM.Operations.Operation.RunMacro("Exploderen.cs");
            MessageBox.Show("alles gefit en explode");
            glasmaken(FirstBeam, SecondBeam);
Werkt niet
Code:
            ConnectBeams(FirstBeam, SecondBeam);
            TSM.Operations.Operation.RunMacro("Exploderen.cs");
            glasmaken(FirstBeam, SecondBeam);

Zoals je ziet werkt de code wel wanneer ik er een messagebox tussen plaats. Ik denk dat het komt omdat dit dan tijdje duurt voordat ik een bewerking uitvoer op dezelfde onderdelen.

Nu ben ik dus op zoek naar iets wat deze messagebox vervangt (iets wat net zoveel tijd kost, maar zonder pop-up etc).
Misschien iets met: Sleep / Delay achtige dingen?

Iemand die mij hiermee kan helpen / adviseren?
Alvast bedankt,

Gr

Joost
 
Kan natuurlijk zo zijn dat op een trage computer die 50 milis sleep niet voldoende is.

Wat je misschien ook kunt doen of je TSM.Operations.Operation class een event dat getriggered wordt als de macro klaar is. Dan kun je hierop reageren.

Ook kun je een eigen dialogbox maken die na een aantal seconde zelf sluit met een kleine countdown ter informatie. (ook natuurlijk gewoon ook knop om meteen verder te gaan)
Dit zie je wel vaker dan zit er gewoon een kleine countdown op de text van de knop waarmee je het scherm zelf al sluit.



VB: (maar dan met OK altijd enabled)
ay0ev9.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan