• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kleinste formule in excel en uitkomst onderaan plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fishmanatsea

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2015
Berichten
5
Ik wil graag een overzicht maken waarbij het wijzigen van een bepaalde status van een klant op tabblad 1, leidt tot het opvoeren van deze klant op een volgend tabblad. Op dit tweede tabblad vul je weer enkele nieuwe (harde) data toe. Zie voorbeeld.

Mijn probleem is, dat als ik dan de status wijzig van een klant op tabblad 1, deze in het volgende tabblad niet onderaan verschijnt, maar ergens in hoger in de rij. De vaste gegevens die ik heb ingevuld verspringen niet mee, dus nu staan de verkeerde gegevens (klantnummer) op tabblad 2 bij de verkeerde klant.

Hoe zorg ik ervoor dat er A) of cellen worden toegevoegd bij klantnummer en Datum kennismaken als een klant op tabblad 2 verschijnt of B) elke wijziging automatisch onderaan de pagina verschijnt i.p.v. ergens tussen reeds eerder gevulde gegevens.

Andere oplossingen zijn uiteraard ook welkom.

Klinkt allemaal cryptisch, ik hoop dat het toegevoegde bestand e.e.a. verduidelijkt.Bekijk bijlage Test fishman.xlsx
 
Ik zou alle gegevens op 1 tabblad zetten en dan met een draaitabel de gegevens er uit halen die je nodig hebt.
Ben je meteen van die lange formules af en heb je alles overzichtelijk.

Bekijk bijlage Test fishman.xlsx

Niels
 
Niels, dank voor je bericht en het meedenken. Ik hou deze optie in mijn achterhoofd.

Ik hoop dat anderen toch nog een oplossing hebben voor mijn vraag.
 
Je formule laten vallen en met een macro gaan werken is dan de enige oplossing in mijn ogen.
Je opzet die je nu hebt is trouwens erg fout gevoelig.
Als je nu gaat sorteren op het eerste tabblad verandert je volgorde in je 2de tabblad ook maar niet
je vaste waarde.

Ik raad je echt aan om dit aan te passen.



Niels
 
Laatst bewerkt:
Ik ben een excel-amateur, dus macro's leek mij wat te ambitieus. Ik zal dit toch proberen met macro's en anders toch een simpele versie met alle data op 1 tabblad en dan met draaitabellen verder.

Mocht je ideeën hebben via een macro, alle hulp is welkom.
 
Bij deze een voorbeeldje met macro, verander de status maar en kijk wat er gebeurt.

Bekijk bijlage Test fishman (1).xlsm

Verder een paar tips:

Als je de lengte van je lijst niet weet maak er dan een tabel van, de opmaak, gegevensvalidatie , formules e.d. worden dan automatisch meegenomen.
Kleur niet onnodig cellen wit om de rasterlijnen te verbergen, deze kun je ook uit zetten.

Niels
 
Niels,

excuus voor de trage reactie. Ik was even online voor een paar dagen :confused:

Dit ziet er super uit en hier kan ik e.e.a. verder mee uitwerken. Ook nog bedankt voor je overige tips.
 
@ fishmanatsea

Ik wil je best helpen maar alleen via de site, ik reageer verder niet op priveberichten.
Als voordeel via de site is dat andere je ook kunnen helpen

Niels
 
Niels,

ik snap en waardeer het dat je alleen via de site wil reageren. Je oplossing zoals is gegeven werkt perfect. Probleem is alleen dat ik niet goed volg hoe je dit voor elkaar hebt gekregen en dat ik derhalve niet verder kan bouwen aan het bestand (ik wil namelijk nog een tweetal tabbladen toevoegen, die hetzelfde principe volgen. Daarnaast wil ik nog kleine aanpassingen doen in de beschikbare keuzevelden).

Ik kan e.e.a. mondeling beter uitleggen waar ik vastloop dan per mail, vandaar mijn voorstel even te bellen. Ik heb er geen bezwaar tegen het eindresultaat op deze plek te plaatsen en na overleg op deze plek samen te vatten waar ik vast loop/ liep en wat de oplossingen zijn. Dit alles ten behoeve van het doel van dit forum: elkaar verder te helpen.

Groet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan