• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kleur aan regel geven

Status
Niet open voor verdere reacties.

poepidoe

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2003
Forum leden.

Het programmaatje werkt op het moment goed op een paar dingen na.

Ben in de tussentijd er achter gekomen dat ik iets er aan mist.
Misschien heeft iemand een idee hoe je dat er eventueel zou kunnen oplossen.

Het gaat om het volgende. Als een stoel retour komt zou ik graag willen (als het mogelijk is) dat er een kleur aan het stoelnummer (of regel) wordt gegeven zodat we weten dat deze stoel weer ingezet kan worden.

Heb de bijlage er bij gedaan zodat men eventueel kan zien?

Met vriendelijke groet,

Kees Kulsen

Programma is beveiligd (dubbelklikken)

Bijlagen

Misschien werken met een conditional format .

en die bazeren op de gevulde cellen achter je stoel nummer

is de count oneven dan is je stoel uit
is de count even dan is je stoel in en kan je die rood kleuren.

Groetjes

Romain

Misschien werken met een conditional format .

en die bazeren op de gevulde cellen achter je stoel nummer

is de count oneven dan is je stoel uit
is de count even dan is je stoel in en kan je die rood kleuren.

Groetjes

Romain

Het probleen is dat mijn kennis van exel niet zo groot is dat ik dat zou kunnen Om die reden heb ik de bijlage er bijgedaan.
Het programmaatje is door verschillende forum leden samen gesteld

gr.Kees

Hallo Kees ,

In bijlage een aangepast voorbeeld .Kijk maar eens in de tab rolstoelen ;)

Groeten Romain

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Kees ,

In bijlage een aangepast voorbeeld .Kijk maar eens in de tab rolstoelen ;)

Groeten Romain

Dat werkt.

Het probleem is alleen dat het programma al in bedrijf is (zijn al data,s in gezet) en dat ik de formule er in moet zetten.

Kan niet vinden wat je gedaan heb om dat ook in bestaande program in te brengen.

gr. kees

Beste poepidoe,

Ik heb het er in gezet, in het jaaroverzicht bij het aantal dagen. Als een stoel weg is kleurt het aantal dagen rood.
Verder heb ik de kleuren wat aangepast zodat het (vind ik) overzichtelijker is.
Algemeen >> blauw.
Rolstoelen >> geel.
Flexa stoelen >> roze.
Elek. stoelen >> Groen.

Verder heb ik het totaal aantal keren uitgeleend gesplitst in totaal en per gekozen jaar (cel Q3).

De gegevens die er al zijn kan je (denk ik) vrij gemakkelijk uit de oude bladen kopieeren en plakken >> speciaal >> waarden, in het nieuwe bestand. Ik heb (behalve de kleuren) niets veranderd aan de invoer bladen.

Bijlagen

Beste poepidoe,

Ik heb het er in gezet, in het jaaroverzicht bij het aantal dagen. Als een stoel weg is kleurt het aantal dagen rood.
Verder heb ik de kleuren wat aangepast zodat het (vind ik) overzichtelijker is.
Algemeen >> blauw.
Rolstoelen >> geel.
Flexa stoelen >> roze.
Elek. stoelen >> Groen.

Verder heb ik het totaal aantal keren uitgeleend gesplitst in totaal en per gekozen jaar (cel Q3).

De gegevens die er al zijn kan je (denk ik) vrij gemakkelijk uit de oude bladen kopieeren en plakken >> speciaal >> waarden, in het nieuwe bestand. Ik heb (behalve de kleuren) niets veranderd aan de invoer bladen.

Paul,

Het een en ander geplakt en gekopieerd,

Alleen realiseerde ik mij dat de aantal stoel die ik per nummer in kan geven max. 12 zijn.
Nu kan het voorkomen dat die enen stoel misschien meer uitgeven wordt als 12 keer.
Is het niet mogelijk dat men alleen de IN en UIT datum ingeef en dat men bij de jaaropgave de resultaten ziet.
De gekleurde resuten van als de stoel retour is en eventueel weer uitgeven kan worden zoals in eerste bijlage (Romain) zou ik er wel in willen behouden.Omreden dat dit blad open staat en van hieruit gewerkt word.
Ik heb een bijlage meegestuurd. Dat wat jij gestuurd heb kan ik dan wel aanpassen in dit programma.
De kombinatie wat ik aangepast heb is te groot om te versturen.
Het gaat mij alleen om wat ik hier boven heb geschreven

gr.Kees

Bijlagen

Als jij per stoel 1 vakje voor "UIT" en 1 vakje voor "IN" wilt kan dit alleen met VBA, waar ik (te) weinig kennis van heb. dan zal je namelijk elke "IN" invoer, het verschil tussen beide moeten berekenen, doorrekenen (plakken als waarde oid) en de 2 invoer velden weer moeten leegmaken om een volgende invoer te kunnen doen.

Betreft het rood kleuren van stoelnummers:
Ik heb een stoel rood staan als deze verhuurd/geleend is.rood = niet te huur.
Het rood kleuren van de stoelnummers kan je natuurlijk ook op elk blad doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan