• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kleur automatisch veranderen bij selectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

KalaKaia

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2012
Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje. Ik heb een excel document waarin ik een aantal garantiegevallen in uit wil werken. Uiteindelijk zijn er 4 opties mogelijk:
- Geen
- Korting nieuw product
- Credit Nota
- Vervangend product

Deze 4 opties heb ik bij "gegevensvalidatie" als een lijst toegevoegd in bepaalde cellen. Nu wil ik, om in 1 keer een duidelijk overzicht te creëren, dat wanneer ik in de lijst "Geen" selecteer het vakje automatisch rood wordt. Bij "Korting nieuw product" moet dit oranje zijn en bij "Credit Nota" en "Vervangend Product" moet dit groen zijn.

Ik weet dat je bij "voorwaardelijke opmaak" kleurenschalen en dergelijke kan invoeren, maar ik krijg dit niet voor elkaar als het om een cel gaat waar tekst in staat. Als er een getal in staat wordt dit allemaal een stuk eenvoudiger zoals jullie waarschijnlijk zullen weten.

Kan iemand mij hiermee helpen? Ik heb een voorbeeldje toegevoegd om te vraag iets verduidelijken. Bekijk bijlage Test garantieafwikkeling.xlsx

Bedankt alvast!

Groeten KalaKaia

Ziet er goed uit Jean-Paul, bedankt!! Kan je mij ook vertellen hoe je dit gedaan hebt ;)?? Dan kan ik het toepassen in mijn eigen file.

Groet

ik heb een naam bereik van je validatie gemaakt genoemd MyVal, deze heb ik ook gewijzigd in je validatie cellen dit om typ fouten te vermijden
in de opmaakcel A2 die gekleurd moet worden staat de volgende formule "=INDEX(MyVal;1)=$B3", wanneer de eerste waarde van cel MyVal = waarde cel B3 zal dit de kleur geven dit je in de voorwaarde gesteld hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan