kleur beeldscherm blauw

Status
Niet open voor verdere reacties.

hducrot

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 sep 2006
:( De kleur van mijn laptop (hp pavillion zv 60000) lijkt de rode component kwijt te zijn. Een week geleden floepte de rode kleur nog even aan maar niet voor lang. Nu is de weergave continu blauw(ig). Gebeld met hp en een hulpchat gehad met een van de medewerkers. Die adviseerde een hardware reset. Dit komt neer op de lt 24 uur uit te schakelen, de uit/aan-knop hierbij 30 seconden in te drukken, batterij verwijderen. Bij weer inschakelen knop 30 sec. indrukken, uur laten staan batterij terugplaatsen. Leuk bedacht, helpt geen moer. Daarna zou ik iets met de bios setup moeten doen maar dat leek me een paardemiddel.
Ik zou eerder denken aan slechte doorgave van het rode signaal door een los contact of zo. Maar om kort te gaan: Ik weet het niet! Herken je het probleem en vooral de oplossing? Laat ff weten.

Welkom op Helpmij !

Lijkt mij dat je videokaart vreemd doet, probeer eens je videokaartdriver opn.te installeren. Het liefst met de laatste update van de fabrikant (internet).
Het kan ook nog een vervuild contact van de videokaart zijn, maar of je daar makkelijk bij kan weet ik zo niet.
Zit er nog garantie of coulance op ?

Laatst bewerkt:
Zoals zo vaak in dit soort situaties: de garantie is en maand verlopen. Dixons verwijst dan meteen door naar de fabrikant. Ik zal de software nog eens installeren.

Dan lijkt mij de coulance regeling van HP hierop van toepassing.
Je mag er toch van uitgaan dat een kwaliteitsproduct van HP langer meegaat dan 13 maanden.
Heb je niet toevallig extra garantie bij Dixons gekocht.

Maar probeer eerst eens de driver opn. te installen.
Als je het beeldscherm (lees deksel) heen en weer beweegt gebeurd er dan nog iets met het beeld (slecht contact i/h scharnier).

Coulance regeling nooit van gehoord. Als je me daar meer over kunt vertellen, graag. En nee ik heb geen extra garantie bijgekocht.
Ik heb trouwens de externe aansluiting op de monitor van mijn pc geprobeerd en daar heb ik wel alle kleuren. Lijkt mij dat er dan niets mis is met de videokaart. Het heen en weer halen van de klep heeft geen effect. Openmaken durf ik niet bij zo'n compact apparaat.

bedankt, ik ga eens kijken of ze hier oren naar hebben bij HP.:thumb:

groet Han

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan