Kleur bekennen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Archimedes

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2005
Beste mensen,

Als ik een lijst heb ontworpen met daarin allerlei temperatuurstanden, kan ik dan ook de lijst aanvullen met een VBA met daarin als iemand de temperatuur invult deze dan opkleur naar een bepaalde kleur.
Als bijvoorbeeld een temperatuur constant 55 graden moet zijn en blijven, maar er wordt een temperatuur gezien van 56 graden en deze in Excel dan bv rood kleurt.
Wordt de temperatuur bv 53 de kleur blauw opkleurt en anders de standaard kleur.
Is daar misschien een klein of misschien wel een groot VBA voor te schrijven.
Ben ontzettend benieuwd of dit kan.
Mijn dank,
Archimedes

Kleurbekennen

Dag Archimedes,

Je kunt elke cel een aparte achtergrondkleur geven.

Neem een macro op. Selecteer een cel. Ga naar Opmaak-Celeigenschappen-Patronen en kies een kleur. Bekijk de macro en je weet hoe je een kleur instelt. Met select case kun je de temperatuur die in de cel staat aangegeven aanpassen aan een kleur. Eventueel per graad verschillend.

Succes.

Beste mensen,

Ik heb een programma gemaakt in Excel dat de temperaturen worden bewaakt.
In een bepaalde cel wordt een temperatuur gezet die conform de gewenste temp. moet wezen. Dan zou deze cel een groene kleur moeten krijgen, maar dat gaat niet. Ik weet dat de cellen kan laten inkleuren maar dat doe je achteraf, ik wou proberen of dat gelijktijde na invullen van de cel dat deze opkleurt.
Wordt de temperatuur ca. 2 graden kouder dan zou het gelijk blauw moeten opkleuren.
maar als de temperatuur met ca. 2 graden verhoogt dat deze dan rood kleurt.
Als ik me vergist moet je dit in een VBA zetten anders gaat dit niet, wie kan me helpen.

VrGr, Archimedes

Wordt de temperatuur ca. 2 graden kouder dan zou het gelijk blauw moeten opkleuren.
maar als de temperatuur met ca. 2 graden verhoogt dat deze dan rood kleurt.

Waarmee vergelijk je de ingegeven temperatuur om te stellen dat die met een aantal graden verhoogt of verlaagt? Met de waarde die in dezelfde cel al stond?

Beste Wigi,

De ingestelde temperatuur wordt in een andere cel gezet en daarmee moet worden vergeleken.
Het wordt een weekstaat die eigelijk dagelijks zou worden uitgeprint en verzonden worden.
Dus als de cel bv H5 de gewenste temp moet zijn, en naast G5, H5 enz de gevonden temperatuur invult zou die cel moeten gaan verkleuren.

VrGr,
Archimedes

Dan is voorwaardelijk opmaak de weg die je moet volgen, VBA is niet nodig hier.

Beste Wigi,

Bedankt voor wijze les.
Wij zijn nooit te oud om iets bij te leren.
Dat voorwaardelijke opmaak had is nog niet aangedacht, Bedankt.

VrGr,
Archimedes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan