Kleur cel overnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

conradus

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2014
Ik heb in de kolom A1 t/m A50 diverse getallen staan en kleuren.
Dus elke kleur heeft een nummer.
Nu wil ik graag verderop in de sheet 8 cellen in kunnen vullen met getallen uit die Kolom A waarbij de kleur van die betreffende cel ook meekomt.
Weet iemand daar een simpele code voor?

Maak eens een voorbeeldje met wat je bedoelt, want echt snappen doe ik het niet.

dit is wat ik er van gebrouwen heb
de code zet je achter het werkblad

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

If Not Intersect(Target, Range("D2:D6")) Is Nothing Then
 With Sheets("Blad1").Range("A:A")
  Set c = .Find(Target, LookIn:=xlValues)
    k = c.Interior.Color
 End With
Target.Interior.Color = k
End If
End Sub

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de code maar ik krijg 'm niet aan de praat.
Zou je 'm in een excelfile kunnen zetten met in in de kolom A enkele willekeurige kleuren met getallen en als ik die getallen ingeef in D6 t/m D15 dat dan deze cel in dezelfde kleur mee gaat?
Mijn dank voor de moeite

Het werkt als een tierelier, Pasan hartelijk bedankt.
Ik kan hiermee verder, misschien heb ik straks nog een aanvullende vraag, ik hoop dat je me daar ook nog mee kunt helpen.
Pasan bedankt!:thumb::thumb:

verruil onderstaande code eens nu verdwijnt de kleur als je een niet bestaande waarde in vult bij de vorige gebeurde dat niet
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

On Error GoTo eind
If Not Intersect(Target, Range("D6:D16")) Is Nothing Then
Target.Interior.Color = Cells(WorksheetFunction.Match(Target, Range("A1:A21"), 0), 1).Interior.Color: Exit Sub
End If
eind:
Target.Interior.ColorIndex = xlNone
End Sub

Bijlage op verzoekt TS verwijderd.

Pasan,

Ja werkt beter, ik heb nog een vraagje.
Zoals je ziet wordt er eerst gekozen voor een 8-tal kleuren uit de lijst van 20 kleuren.
Ik zou graag hebben dat elke gekozen kleur ook in de rechtse tabel tegelijkertijd meekleurt.
Zou heel fijn zijn dat je dat er nog in wilt bouwen.

groet, Conradus

Laatst bewerkt door een moderator:
Pasan,

we kiezen 8 kleuren uit in kolom D. we hebben de beschikking over het kleurenspectrum in kolom A.
Direct na het maken moet de kleur die achter de nummers 1 t/m 8 staan ook overgaan in de rechtse tabel.
Je maakt dus de keuze in kolom D en de tabel rechts kleurt mee in de acht gekozen kleuren.

Pasan,

in de rechtse tabel staan dan alleen de combinatie's van de acht gekozen kleuren, dus zodra je in kolom D er een ingeeft in bv kleur 1 gaat kleur 1 in de rechtse tabel mee.
Je maakt als het ware een keuze van acht kleuren waar je verder mee werkt. In de rechtse tabel staan dan de getallen 1 t/m 8 met de daarbij gekozen kleur.
Hoop dat het lukt.

Laatst bewerkt:
Pasan,
meer dan geweldig je hulp.
Echter in de rechtse tabel staan combinaties van de getallen 1 t/m 8, die getallen moeten daar blijven staan.
Alleen moeten de vakjes ingekleurd worden met de onder 1 t/m 8 gekozen kleuren in de middelste tabel.
Dus kies ik in de middelste tabel voor 2 de kleur geel dan moet in de rechtse tabel de cel met nummer 2 ook geel kleuren.
De rechtse tabel loopt in kleur alleen mee.

Misschien kan ik je beter de sheet sturen waarvoor ik het nodig heb, vind je dat goed?
Zou je zeer erkentelijk zijn.

samen gevoegde cellen moet je vermijden, ik heb die op regel 5 en 6 terug gezet naar alleen regel 5
.1 regel 7 moet dus overeenkomstig regel 5 de zelfde kleur krijgen ?
.2 moeten alleen de cellen van kolom O de zelfde kleur krijgen als regel 7 ?

of wil je de tekst kleur in kolommen U V W X de kleur geven als rij 5

Laatst bewerkt:
Pasan,

Prima van die terug te brengen tot een regel.
In principe zijn er twee invoerregels N5;U5 en N7;U7
als je die in N5;U5 ingeeft moet de cel in de gekozen ralkleur kleuren en de tekst in de regel erboven ook.
als je die in N7;U7 ingeeft moeten de cellen in de kolommen Q9 t/m T9 vanf rij 9 de kleur krijgen zoals hier gekozen. Als je dus P7 invult, die op plek 3 staat moeten alle cellen met een 3 in dezelfde kleur komen.
Zou mooi zijn als ook de kleurnamen in de kleur kunnen die ze vertegenwoordigen.
In kolom O van regel 9 staat de combinatie in tekst, ik weet niet of het mogelijk is die ook per cijfer mee te kleuren.

in principe gaat het er om dat na elke ral kleurwijziging in N7:U7 alle kleuren meegaan.

Ik hoop dat ik het niet te moeilijk heb gemaakt.

groet, Conradus

Pasan,

een moment ik moet nog even denken of het dit ook precies moet zijn, stuur je zo een aangepast berichtje, Sorry!

2 invoerrijen nl. N5:U7 en N7:U7
N5:U5 moeten direct bij het ingeven van de ralcode kleuren
N7:U7 deze cellen zelf niet kleuren maar daarvoor wel de cellen in U9:X28, die worden nl. door het ingeven van een 4 cijferige code uit de cijfers 1 t/m 8 in de kolom O9:O28 als naam van de kleur weergegeven (de kolommen rechts van O9:O28 splitst deze code op en vervolgens worden door LOOKUP de corresponderende naam uit N4:U4 in de 4 kolommen U9:X28 geplaatst).
Zo, en dan zou dus nu met het VBA script de kleuren moeten worden weergegeven. Als daarbij dan ook nog de corresponderende tekst blijft staan ben ik heel gelukkig. De tekst vereist dan wel weer wat opmaak omdat bij donkere kleuren de tekst weer licht moet zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan