• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kleur cel verandert naarmate de achterstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

barbarossa

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2006
Hallo,

Ik weet niet of je de bijlage kan bekijken... stvz.JPG
Anders vind je hieronder de uitleg.
Mijn vraag aan de hand van een voorbeeld...
Wij willen de stand van zaken bijhouden van de verwerking van facturen. Daar hebben we een norm op gezet.
In cel B3 staat de datum van 28 maart.
In cel B5 registreren wij de datum van de facturen die we aan het verwerken zijn.
Als dit een datum is die binnen de 7 weekdagen valt voor 28 maart, dan zou die cel groen moeten kleuren.
Is dit een datum tussen de 8 en 14 dagen voor 28 maart, dan moet dit oranje worden.
Is dit een datum langer dan 15 dagen voor 28 maart is, dan moet dit rood worden.
Voorbeeld:
wij registreren in cel B3 de datum van 28 maart.
wij verwerken op 28 maart de facturen van 23 maart (= in cel B5 de datum van 23 maart ingevuld) = minder dan 7 weekdagen = dan zou die cel B5 automatisch groen moeten kleuren
wij verwerken op 28 maart de facturen van 19 maart (= in cel B5 de datum van 19 maart ingevuld) = tussen 8 en 14 dagen = dan zou die cel B5 automatisch oranje moeten kleuren
wij verwerken op 28 maart de facturen van 10 maart (= in cel B5 de datum van 10 maart ingevuld) = meer dan 15 dagen geleden = dan zou die cel B5 automatisch rood moeten kleuren

Kan iemand mij helpen hoe ik dit moet doen?
Kan dit eventueel ook op basis van werkdagen?
Alvast dank!

Dag Sylvester Ponte.
Bekijk bijlage stvz.xlsx
Ik weet niet of ik de juiste werkwijze heb gevolgd. Hier alvast een poging om dit excelbestand als bijlage bij te voegen.

Het is dus de bedoeling dat wij wekelijks de stand van zaken gaan bijhouden. Dit telkens op donderdag. In rij 3 komen dan de data van de donderdagen. (in het excelbestand heb ik er drie genoteerd: 28-03, 04-04 en 11-04) In rij 5 komt dan de datum van de facturen die wij telkens op die 'wekelijkse donderdag-meetdag' aan het verwerken zijn.

dank voor de hulp

Hallo, sorry voor de late reactie, maar was enkele dagen met vakantie...
Dit is inderdaad de oplossing, waarvoor dank!

Ik heb wel nog een probleempje...Hoe krijg ik nu die voorwaardelijke opmaak ook in de andere cellen?
In het voorbeeld: in de cellen C5 en D5?
Ik heb het geprobeerd met door in de cel B5 rechtsonderaan te gaan staan, waarna het kruisje verschijnt, en dit dan naar rechts mee te slepen. Dan wordt inderdaad de voorwaardelijke opmaak ook gekopieerd naar die cellen C5 en D5.
Maar als ik dan in die cellen C5 en D5 ga kijken onder voorwaardelijke opmaak - regels beheren, en ik bekijk de formules in de kolom 'regel' dan stel ik vast dat daar verder wordt verwezen naar de B-kolom.
Misschien maakt de bijlage 'opmaak' Bekijk bijlage opmaak.docx het duidelijker.

Dag SNB
Dank voor jouw voorstel, maar dit is een andere manier van registreren en is eigenlijk niet de geschikte oplossing voor het geschetste probleem.

Je moet enkel de $ tekens verwijderen voor de letter B in de formules van de voorwaardelijke opmaak.
Bekijk bijlage 181518
Groeten Geert

Laatst bewerkt:
Sorry, had nog niet kunnen reageren, maar volgens mij heeft plongske het al opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan