Kleur,contrast problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pascal1234

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2001
Hallo,

Ik heb een al wat oudere monitor namelijk de : Iiyama S702GT.
Ik ben erg tevreden over de prestaties. Alleen is er een probleem, ik heb het gevoel dat de kleuren en het contrast niet goed ingesteld is. Een kennis van mij heeft precies dezelfde monitor, en bij hem zijn de kleuren en het contrast mooier.

Nu kan ik wel met de schuifbalkjes gaan klooien, maar is er niet een (freeware) programma waarmee je dat kan instellen?
Of heeft er iemand tips hoe je zoiets goed moet instellen?

Mzzls,
Pascal

Er is hoogst waarschijnlijk wel software om dit in te stellen maar er zijn naar mijn weten geen standaarden omdat dit voor iedereen persoonlijk weer anders is.

Als het goed is kun je dit toch instellen met de knopjes op de monitor??

Ik weet niet precies welke hoor maar als ik het goed het moet je de helderheid op 100% zetten en de contrast aanpassen totdat het goed bevalt maar het kan ook andersom wezen.

PS vraag je kennis eens of hij je de instellingen van zijn monitor wil door geven zodat je ze precies zoals zijnde kan instellen (hoeft niet altijd te werken er zijn meer factoren die mee kunnen spelen namelijk welk OS er gebruikt wordt welke videokaart en de instellingen daarvan)

De groeten,
Mark

Meestal is er bij de eigeschappen van je videokaart/buroblad ook nog wel het één en ander aan te passen. Bij matrox kan je het contrast, kleuren en gamma aanpassen daarmee, dat is dus buiten de instellingen van de monitor om.

Ja ok, dat kan ik ook. Maar dan nog steeds heb ik niet een voorbeeld afbeelding ofzo, waarop ik de kleuren kan afstellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan