• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kleur geven bij een bepaalde waarde en voldoen aan een criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

ImolAyrton

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2020
Goedemiddag,

Ik wil graag een cel een kleur geven als hij voldoet aan een bepaalde waarde en als in de kolom ernaast een bepaalde tekst staat. Hoe krijg ik dit voor elkaar

Om te verduidelijken ik wil graag dat cellen rood kleuren als er 395 in staat en als in de kolom er naast de tekst ''5mm blank'' staat.

Bijlagen

• excel foto2.png
    excel foto2.png
    4,5 KB · Weergaven: 36
Code:
=ISNUMBER(IF(FIND("5mmblank";C1);5;"n"))

Deze formule invoeren bij manage rules onder voorwaardelijke opmaak.

Dat werkt nog niet.. Waar verwijst die C1 in de formule heen?? ik wil dit trouwens toepassen op de hele kolom B waar allemaal getallen in staan

Die C1 verwijst naar de kolom waar de 5mmblank in staat.
Als je dit op de hele kolom toepast selecteer je de kolom waar het betrekking op heeft en dan pas naar voorwaardelijke opmaak.

ik zie dat ik die 395 ben vergeten mee te nemen

Code:
=ISNUMBER(IF(AND(FIND("5mmblank";C1);A1=395);5;"n"))

Dit is m

Laatst bewerkt:
Oke hoe doe ik die toevoegen erin dan?

kijk ik wil voor de hele kolom B dat als er ergens 395 staat dat die rood wordt maar alleen als er in kolom D (uiteraard wel in dezelfde regel) 5mm blank of gwn 5mm staat dat maakt niet uit 5mm is handiger denk ik

Dat is nogal belangrijke informatie. Dan moet het weer even aangepast worden

Code:
=ISNUMBER(IF(AND(FIND("5mm";D1);B1=395);5;"n"))

zo werkt het

Laatst bewerkt:
Zo ook
Code:
=COUNTIF(D1;"*5mm*")*(B1=395)

Laatst bewerkt:
Nog niet. ik heb ook niet in D1 5mm staan en in B1 395

ik heb een sheet met miss 1000 regels aan data. bijv in regel 235 en in 777 staat 395 en 5mm blank dan wil ik dat van alle regels die 395 rood kleurt
en in bijv regel 500 staat 395 en 4mm blank dan wil ik dat die 395 niet meekleurt en normaal blijft

Plaats het bestand eens. Bij mij werkt het prima

Kijk eens in de help hoe voorwaardelijke opmaak werkt.

In regel 18 kolom B staat 395 en in regel 18 kolom D staat 5mm. in dat geval wil ik dat die 395 (B18 dus) rood kleurt.
Idemdito voor regel 25

Bij regel 28 kolom B staat ook 395 maar regel 28 kolom D staat 4mm. Hier wil ik dat er met 395 niks gebeurt. en dit wil ik dan voor de hele kolom B en D

Bijlagen

alstu.
Selecteer kolom B eens in zijn geheel en ga naar Conditional formatting. Dan staat de formule bij Manage rules

Bijlagen

Mij lijkt het gebruik van een hele kolom niet zo heel erg verstandig. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan