• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kleur in een cel naar aanleiding van het verschil van de datums.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remco909

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2017
Goedemiddag,

Ik wil graag in het bestand een kleur in een cel wat het verschil is tussen de datums.

Ligt de in kolom E (datum X) verder dan de datum in kolom F (datum Y) dan de kleur Groen.
Staat er geen datum in kolom E (datum X) en wel een datum in kolom F (datum Y) dan de kleur groen
Ligt de in kolom E (datum X) gelijk aan de datum in kolom F (datum Y) dan de kleur oranje.
Ligt de in kolom E (datum X) verder dan de datum in kolom F (datum Y) dan de kleur rood.

Zie bijgevoegd voorbeeld.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groet,
Remco

Bijlagen

Ik heb in de cellen een formule geplaatst, die je kunt doortrekken. Daarna VO toegepast. Kijk daar maar eens naar...

Bijlagen

Ligt de in kolom E (datum X) verder dan de datum in kolom F (datum Y) dan de kleur Groen.
Ligt de in kolom E (datum X) verder dan de datum in kolom F (datum Y) dan de kleur rood.
Krijg ik niet voor elkaar:d

Met voorwaardelijk opmaak werkt het, het meest eenvoudig als je eerst de voorwaarden dmv formules uitwerkt in een hulptabel. Zie de kolommen H t/m K. Alles wat 0 is ONWAAR/FALSE. Deze formules kan je dan overnemen in de VO waarin je met de volgorde kan spelen en gebruik kan maken van 'Stoppen als WAAR'

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan