Kleur Printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

profpc

Verenigingslid
Lid geworden
23 dec 2003
Hallo,

Ik wou in word een certificaat gaan maken.
Als ik dan de achtergrondkleur selecteer en dan wil gaan printen krijg ik de achtergrondkleur niet.
Wie weet hoe ik dit moet instellen?

Misschien helpt 't als je eerst een tekstvak invoegt en daarin de tekst typt?

Ik heb word 2003 en heb een optie om de achtergrond ook te printen.

Bij extra, opties, afdrukken. Daar moet je aanvinken dat de achtergrond ook afgedrukt moet worden.

Oke..maar kan je hem ook draaien?? Dat je hem dus horizontaal krijgt en hoe doe je dat??

Ik weet niet of dat in Word kan, maar dat kan volgens mij heel makkelijk in Paint. Roteren.

Weet je ook hoe je hem in A4 formaat krijgt??

Ik niet, ik doe dat soort dingen zelden. Maar er zijn vast genoeg mensen die het je wel kunnen vertellen.:)

bedoel je dat je de afdruk nu "staand" (portrait) hebt en dat je 'm graag "liggend" (landscape) wilt hebben ?
het blijft A4 formaat hoor ;) :D maar het papier 90 graden draaien naar liggend doe je door :

"bestand", "paginainstelling", "papierformaat" en tot slot : "liggend" te selecteren.

Tip:

kijk eens of je per ongeluk Publisher van Microsoft op je schijf hebt staan. Hier kun je al dit soort fratsen (de naam zegt 't al "Publiceren") nog veel mooier, beter en sneller mee uitvoeren.

Bij de wat duurdere Office versies zit 'ie standaard.

Ik heb het vermoeden dat er bedoeld wordt om hem op volledig A4 te printen. Dus het hele velletje vol.

Ik weet alleen niet hoe je dat kunt instellen, en waar.

De bedoeling is ook om op een hele A4 te krijgen...
Maar in paint dus selecteer ik A4 en dan liggend.
Maar dan krijg ik hem nog steeds niet in A4.
Hoe moet ik het nou op A4 liggend krijgen??

dat zal in principe nooit lukken, want iedere printer heeft letterlijk en figuurlijk zijn (haar ?) "grenzen". Over het algemeen heeft een laser kleinere marges nodig dan een inkjet, maar al is het maar 0,3 millimeter, een marge heeft 'ie nodig.

Waar ik mijzelf mogelijk moet tegenspreken is bij de allernieuwste printers, ik heb sinds een maand of drie (naast mijn laserjetje) een nieuwe Epson gekocht en ik "meen" mij te herinneren dat ik ergens in de online handleiding las dat 'ie in staat is om een heel A4tje te "bekladden", hetgeen mijn bewering in de vorige alinea weer zou torperderen. Laat ik het zo stellen, met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid durf ik te zeggen dat iets oudere inktjets (en ook laserjets) sowieso geen heel a4tje van rand tot rand konden beschrijven.

Je kan het overigens heel gemakkijk uittesten zonder handleidingen na te hoeven lezen :

zet in Word de marges allemaal op 0 en verlaat het margemenu. Word begint te "schreeuwen" als de waarde naar de ingestelde printer "onlogisch" is en stelt automatisch de minimale marges van de standaard printer voor.

OOK paint kent bij het papierformaat een "afdrukstand" "liggend", selecteer het maar :

Bijlagen

• staand en liggend.jpg
    staand en liggend.jpg
    34,9 KB · Weergaven: 56
Dank jullie wel voor de reactie en beantwoorden van mijn vraag! :thumb:
Met een beetje passen en meten in paint en word is het gelukt...

Groet profpc.

Printen op gekleurd papier

Bij Bruna liggen bijzondere vellen papier in alle maten, in alle kleuren, met schitterende opdruk, van rand tot rand, van bovenkant tot onderzijde. Zo mooi, dat krijg je nooit op een printer voor elkaar. Als je een paar velletjes koopt hoef je er alleen een mooie tekst op te printen.

Ideetje?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan