• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kleur toekennen aan een cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ghdebie

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2013
Ik wil in Excel een bepaalde cel een kleur geven aan de hand van de inhoud van die cel.
Om een idee te geven wat ik bedoel even het volgende. Ik heb een rij van vier cellen, die verschillende door elkaar staande getallen bevatten. Laten er het in dit voorbeeld houden op cel A1=104, cel B1=33, cel C1=78, en cel D1=22.
De cel met het laagste getal, dus in dit geval cel D1 moet de opvulkleur groen bevatten. En dit moet automatisch gebeuren, dus wanneer ik de waarden in heb gebracht.
Hoe kan ik dat het beste oplossen.

Gerrit

Gebruik hiervoor de VO (=voorwaardelijke opmaak).
Kies 'Alleen waarden met de hoogste of laagste rangschikking opmaken).
Klik op de pijl onder 'Waarden opmaken met een rangschikking in het:'
Kies 'onderste' en in daarnaast (staat 10) typ 1.
Kies de gewenste opmaak.
Succes.
Mvg

JeanPaul,

ik heb jou mogelijkheid bekeken, maar kan er alleen maar ui halen dat je handmatig de cel hebt opgevuld, of
heb ik het mis?

Gerrit,

zet eens eens 15 in C1....
of 100 D1

en verdiep je dan eens in voorwaardelijke opmaak!

Laatst bewerkt:
Goed Haije en Jean-Paul,
ik heb me een beetje verdiept in de VO, en heb inmiddels gevonden hoe je een formule maakt om in ieder geval mijn vraag op te lossen voor een regel. Ik weet dus hoe ik via die voorwaardelijke opmaak een kleur automatisch kan toekennen aan een cel.
Maar nu wil ik dit niet voor een regel, maar voor een hele reeks van regels toepassen, en heb het geprobeerd met het kopiëren van de formule, maar krijg dat om welk reden dan ook niet voor elkaar.
Jullie moeten voorstellen dat het een score lijst moet worden, en dus ieder keer wanneer een partij afgelopen is, komen er nieuwe gegevens in een volgende rij. En ook dan zal er in die nieuwe rij(en) weer die zelfde formule moet worden toegepast, maar natuurlijk met de waarden van die nieuwe rij(en)
Ik hoop dat jullie me ook daar bij kunnen helpen.

Gerrit,

goed dat je zover al bent!

Als je voor één regel de VO hebt ingesteld, dan kun je mbv kopiëren/plakken OPMAAK deze VO ook aan andere regels toevoegen!

Of u nu mijn oplossing toepast (gebruik maken van de mogelijkheden geboden door excel 2007) of de formule van Jean-Paul, typ bij de VO in 'Van toepassing op'
=A:A
of klik op het rode pijltje rechts, en selecteer de nodige cellen..
Succes.
Mvg.

Ik heb geprobeerd met het kopiëren van opmaak mijn wens over meerdere regels voor elkaar te krijgen, maar nu kopieert het exact de regel zoals ik hem heb ingetypt.
Dus de regelnummers blijven steeds 1, terwijl ik verwacht dat die op ieder regel de juiste regel nummer overneemt.
Ik hoop met bijgevoegde bestand enige duidelijkheid te geven wat er mis gaat.

Bijlagen

Dank je wel popipipo. dit is juist de oplossing die ik zocht.
Maar ook de andere mensen die hebben gereageerd dank ik hartelijk, en hoop in de nabije toekomst vaker als steun te mogen gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan