• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kleur van cel veranderd niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dirkie007

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2007
Hoi, heb volgende code in een werkblad staan.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim Cell As Range
If Intersect(Target, Range(Range("K1"))) Is Nothing Then Exit Sub
For Each Cell In Intersect(Target, Range(Range("K1")))
Select Case Val(Cell)
Case Is > 0
Cell.Interior.ColorIndex = Cell + 2 'blauw
Case Else
Cell.Interior.ColorIndex = xlNone
End Select
Next Cell
End Sub

Als ik nu handmatig een getal ingeef in een cel veranderd de achtergrond van kleur maar de waarden van de cellen worden bepaald door formules en dan blijft mijn achtergrond wit. Weet iemand hier een oplosing voor????

Volgens mij maak je geen gebruik van Option Explicit.
Bij mij loopt de code namelijk gelijk al stuk. Kun je wellicht aangeven wat je precies probeert te bereiken?

Hetgeen waar de cellen moeten gekleurd worden is een onderdeel van een planning; Bijgevoegd, een voorbeeldje hoe het zou moeten werken. Als ik in het kader handmatig cijfers invoer, veranderd de kleur wel maar niet bij de formules. HEEEEEELP

Bijlagen

Dirkie007, Wat is er mis met Excel's standaard functionaliteit 'Conditional Format' (voorwaardelijke opmaak)? Daar hoef je toch geen eigen code voor te schrijven?

Groet, Leo

Ginger, heb ook al gedacht aan celopmaak maar heb teveel verschillende voorwaarden en kleuren. Dus dat gaat niet.

Justes, had ook al gezien wanneer ik de cellen selecteer en doorkopïeer deze dan wel kleuren maar dat wil zeggen dat ik dit moet doen voor elke aanpassing en dat is ook onbegonnen werk. Kan je dit niet automatiseren?

Dirk

Je laat de code in actie treden als er een wijziging is in F3:P20. Jij denkt dus dat als 1 van die ALS functies een andere waarde geeft, dat dan die cel "gewijzigd" is. Dat is niet zo. Wijzigingen gebeuren in de getallen in kolommen A tot C. Gebruik dat maar in de VBA code als basis voor de wijzigingen.

De dollar-tekens voor absolute celverwijzingen staan volgens mij ook niet geheel goed doordacht, maar dat is van mindere zorg voor jou waarschijnlijk.

Wigi

Ah ja, by the way, waarom doe je elke cel in dat bereik bij ELKE wijziging in het bestand? Kan je niet enkel de cel kleuren die te maken heeft met de wijzigingen in de tabel links? Dus geen lus door alle cellen van F3:P20.

Wigi

Hoi Justes, werkt goed voor mijn voorbeeldje maar in werkelijkheid is het een bestand met zo'n 4000 lijnen. Jou macro aanpassen zou iets te veel zijn van het goede.
Wigi, kan je mij mss een beetje op weg helpen? En wat betreft die dollar-tekens, klopt helemaal maar, heb dit maar snel ingetypt om mee te sturen als vb.

Laatst bewerkt:
Hoi Justes, werkt goed voor mijn voorbeeldje maar in werkelijkheid is het een bestand met zo'n 4000 lijnen. Jou macro aanpassen zou iets te veel zijn van het goede.
Wigi, kan je mij mss een beetje op weg helpen? En wat betreft die dollar-tekens, klopt helemaal maar, heb dit maar snel ingetypt om mee te sturen als vb.
Hallo Dirkie,

Dan maken we hem toch gewoon voor 4000 regels daar hebben we geen andere voor nodig.
Kolom E is er bijgekomen daar beginnen met de formules plaatsen.

Gr Justes

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan