Kleur van de taakbalk veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Minime98

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2013
Hallo,

Ik zou graag de kleur van mijn taakbalk willen aanpassen, alleen ik weet niet hoe dat moet. Ik weet wel dat het in het Configuratiescherm moet en dan naar Vormgeving en Persoonlijke instellingen. Maar als ik dan op persoonlijke instellingen klik en dan op vensterkleur krijg ik dit:

Knipsel 5.PNG

Dan kan ik niet meer vinden waar ik de taakbalk aan kan passen.

Dus ik ga naar:
Configuratiescherm --> Vormgeving en Persoonlijke instellingen --> Persoonlijke instellingen --> Vensterkleur.
Is dit goed of moet het anders?

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt,

Minime98

Verplaatst naar windows 7

Hoort niet thuis in multimedia

Je kan uit thema's kiezen en inderdaad op de manier zoals je zelf beschreef een kleur kiezen.
Je hebt hier de klassieke instelling te pakken.
Als je geen Aero thema's ziet moet je de drivers van je videokaart controleren.
Maar kijk boven de knop Vensterkleuren eens naar de thema's die je kiezen kan, maar ook opslaan kan.
Als je een Aerothema kiest ziet je kleurinstellingen pallet er anders uit dan in de klassieke weergave die je nu ziet.
5wh8i.jpg

Daarom krijg jij deze te zien, omdat je een klassiek basis thema hebt.
attachment.php

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb die Aero-thema's wel, maar als ik op vensterkleur klik, maakt niet uit welk thema, krijg ik dit plaatje:
Knipsel 5.PNG
En in dit bestand kan ik de taakbalk niet veranderen.
Wat moet ik dan doen?

Minime98

check dan het volgende:
Klik met de rechter muisknop op Computer en klik > eigenschappen > geavanceerde instellingen (linkerdeel van het venster) > Tabblad Geavanceerd > Knop Instellingen onder Prestaties
Schakel daar Beste Weergave in, dan is alles aangevinkt.

103tu08.jpg

Als je dan een aerothema kiest en je systeem is er geschikt voor, met name je videokaart, zal je een aerothema moeten krijgen.
Die van de mapopties hoef je niet te veranderen daarvoor, dat was voor een andere vraag.
Zoals het hierboven is ingesteld zo is het hier ingesteld en aero thema's kunnen dan gewoon gebruikt worden.
Schakel je Aero peek ook in zijn er iets meer mogelijkheden.
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/products/features/peek

Laatst bewerkt:
Maar het probleem was juist dat ik de kleur van de taakbalk niet kon veranderen, wel de aero-thema's.
Bij de taakbalk staat altijd aangepast en als ik daarop klik krijg ik dat scherm wat ik al eerder heb doorgestuurd. Daar staat geen taakbalk bij.

Minime98

m8221.jpg

Je kan dan iets selecteren en veranderen, heeft dat effect als je dat toepast?
In de echte Klassieke thema's hebben deze instellingen het meeste effect, in het Windows 7 basic thema al wat minder.
De lettergrootten kan je er ook aanpassen, en lettertypes, je kan verschillende uitproberen.

Wil je deze instellingen opslaan op je computer?
Je ziet geen knop Opslaan als...
Ik vertel je nu iets en of je dat wil doen moet je zelf weten.
De instellingen die je verandert in het venster van Vensterkleur worden opgeslagen in het register.
C:\Windows\regedit.exe
Als je regedit opent kan je in het linker venster bladeren naar:
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop
Als je met je rechtermuisknop klikt op de sleutel Desktop en op Exporteren klikt kan je die sleutel waar de parameters van de vensterkleuren ingesteld zijn opslaan als je daarmee klaar bent.
Je kan het bestand een naam geven, achter de naam zal .reg staan als type register bestand.
Wanneer je dit registerbestand zou toevoegen aan het register door er op te dubbelklikken en het te bevestigen (importeren) in een klassiek thema of windows 7 basis zullen al je ingestelde kleuren na het opnieuw opstarten er weer zo uit zien zoals je dat instelde, dus dan hoef je nooit meer opnieuw die instellingen te maken, en kan je oude instellingen bewaren.
Je kan die sleutel steeds weer exporteren (opslaan als reg bestand) in regedit zodat je verschillende combinaties kan bewaren.
Deze kan je ook zo weer opnieuw invoeren als je windows fris geinstalleerd zou hebben.

Verander verder niks in het register waar je geen weet van hebt :)

Laatst bewerkt:
Ik weet dat het al een ouder topic is, maar ik zit met hetzelfde probleem. Ik kan wel aero thema's inschakelen, maar zodra ik op 'vensterkleur' klik krijg ik het schermpje wat hierboven te zien is. Eerder kon ik de taakbalk (kleur, transparantie) wel gewoon aanpassen op mijn laptop (ik heb windows 7 home premium). Hoe kan ik dit oplossen?

@Natasja222 ,

Zoals je zelf al aangeeft is dat een ouder topic is en oudere topics kunnen met rust gelaten worden. Om die reden gaat er dan ook een slotje op. Uiteraard kun je een nieuwe vraag stellen met daarin eventueel een link naar dit topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan