Kleur van NOS-films

Status
Niet open voor verdere reacties.

JaapJvanVeen

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Sinds enige weken worden de films van de NOS op mijn systeem met een paarse waas weergegeven. De films bij NU.nl worden wel goed weergegeven.
Ik heb de basisinstellingen van mijn videokaart bijgesteld maar dat maakt het probleem alleen maar erger.
Waar moet ik naar de oplossing zoeken?

Gebruik Windows 8.1 en Firefox 37.01.

Ben benieuwd.

Hallo,
Deze video's spelen waarschijnlijk af met Windows Media Speler. In Firefox moet je daarvoor dan ook de Windows Media Player plugin hebben, die weer afhankelijk is van het niet vertrouwde Java en een bepaalde instelling in de Firefox configuratie. Probeer een andere browser voor deze pagina's of wat ook mogelijk is: draai een programma zoals Blue Stacks, die Android op PC kunnen draaien en installeer daarin dan de NOS app.

https://support.mozilla.org/nl/kb/windows-media-bestanden-afspelen-in-firefox

Laatst bewerkt:
Helaas nog steeds geen resultaat.
Quick Time Player 7.7.6.0. verwijderd
Windows Media Plugin opnieuw geïnstalleerd
Quick Time Player 7.7.6.0. opnieuw geïnstalleerd

De gele politiejassen worden nog steeds rose.!
Dat moet toch eenvoudig in te stellen zijn.

Ik vraag mij af of het grafisch stuurprogramma wel op de RGB (Rood Groen Blauw) kleurwaarden staat. Het omzetten van de RGB Windows Media Files, wil wel eens niet zonder verstoring zijn.

Als het een afwijking is van de kleur alleen, dan kan het zo zijn dat de kabel van het beeldsignaal tussen de computer en monitor beschadigd is. Dan zie je niet altijd overal verschil. Buig of verleg daarom eerst de kabel een weinig, zeker bij de stekker. Een signaalkabel heeft heel dunne draadjes en ik heb het meerdere keren aan de hand gehad maar ik denk eigenlijk het bovenstaande.

Gevonden.
De NVidea instellingen volgden de kaart in plaats van de toepassing.
Dit nu aangepast. Vraag blijft hoe zo iets plotseling ontstaat??
In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Jaap

Toch een probleem met de kleurruimte geweest misschien. Instellingen kunnen anders zijn na automatische updates. Het is wel na te gaan of je die gehad hebt. Graag gedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan