Opgelost Kleur van scherm is iets veranderd

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,
Ik heb 2x PC schermen van IIYAMA type Prolyte XUB2497HSU
Waarvan bij 1 scherm de kleur iets gewijzigd is.
En omdat ik veel wissel scherm is dat kleurverschil zeer irritant.
Ik heb al geprobeerd, om dat aan te passen via het 'scherm'-menu, maar dat blijkt lastig om reden dat het sschermmenutuutje maar zeer tijdelijk op het scherm verschijnt, en dan moet je weer opnieuw beginnen.
Ook heb ik met Restetten geprobeerd het scherm weer naar de fabrieksinstellingen terug te zetten, maar ook dat is niet 1, 2, 3 klaar.
Is er niet een eenvoudigere manier dat scherm weer naar de fabrieksinstellingen terug te zetten?
Scherm is nog geen jaar oud
Met vriendelijke groet
Dukkel

Dit zei google erover. Ik weet niet of je er iets aan hebt maar niet geschoten is altijd mis.

Om de fabrieksinstellingen van een IIYAMA Prolite XUB2497HSU monitor te herstellen, moet je het menu van de monitor openen en de optie voor het terugzetten naar de fabrieksinstellingen zoeken. De specifieke stappen kunnen variëren, maar meestal vind je deze optie onder "Instellingen" of "Systeem" in het menu.

Stappen om de fabrieksinstellingen te herstellen:

1. Monitor aanzetten:
Zorg ervoor dat de monitor is ingeschakeld.
2. Toegang tot het menu:
Zoek de menuknoppen aan de voorkant of zijkant van de monitor. Druk op de menuknop om het menu te openen.
  • Gebruik de pijlknoppen om door de menu-opties te navigeren.
  • Zoek naar een optie die "Instellingen" of "Systeem" heet.
  • Vervolgens zou je een optie moeten vinden die iets zegt als "Fabrieksinstellingen", "Reset" of "Standaardinstellingen".
4. Herstellen:
Selecteer de optie voor fabrieksinstellingen en bevestig je keuze. De monitor zal nu worden gereset naar de originele fabrieksinstellingen.
5. Monitor opnieuw opstarten:
Na het resetten zal de monitor zichzelf opnieuw opstarten of moet je hem handmatig opnieuw opstarten.

De achtergrondkleur van beide schermen is nu na het RESETTEN nagenoeg hetzelfde.
In ieder geval zó dat ik het hierbij laat
Alweer bedankt

Pagina 17 van de (bijgeleverde) handleiding:

IMG_1696.jpeg
Oftewel: waarom vraag je dit soort zaken (hoe reset ik een monitor) in HelpMij?

Hallo @OctaFish
Ik heb eerst een nieuw kalibratieprofiel toegevoegd.
Gekozen voor HDR
En daarna was de kleurintentie hetzelfde als op m'n andere monitor.

Bijlagen

• Kleurprofielaanpassen 2025-07-13 223429.png
    Kleurprofielaanpassen 2025-07-13 223429.png
    121,5 KB · Weergaven: 6
Pagina 17 van de (bijgeleverde) handleiding:

Bekijk bijlage 385859
Oftewel: waarom vraag je dit soort zaken (hoe reset ik een monitor) in HelpMij?
Hallo @OctaFish
Natuurlijk heb ik die IIyama gereset naar de fabrieksinstellingen
Maar desondanks verandert de kleur (licht) na ong. 10 seconden.

Dan heb je dus óók een profiel gebruikt. Wat an sich natuurlijk prima is, als dat voldoet :). Ik hou het toch maar gewoon bij mijn trouwe SpiderX calibratie tooltje. Hoef ik in ieder geval geen vragen hierover te stellen :D.

Ja, daar heb je het al eens eerder over gehad, en dat lijkt mij ook wel.
Daar was ik naar opzoek. Maar ik kwam uiteindelijk uit bij een betaal-versie, en daar ben ik niet zo van.
Of had ik de verkeerde SpiderX calibratie tool ?

De SpyderX is een apparaat. Dat koop je, of je koopt het niet. Meer smaken zijn er m.i. niet. Zeker geen abonnements gevalletje.

M'n Scherm heeft het begeven, scherm IIYAMA XUB2497HSU 24" gelijk teruggestuurd voor garantie.
Dát was dus het telkens verschieten van kleur

Tja, dat is weer een heel ander gevalletje :). Ik hoop voor je dat je snel een nieuwe krijgt!

Terug
Bovenaan Onderaan