Kleur verschijnt niet bij Ja/Nee gegevenstype + 2 validatieregels?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PlacesOfInsanity

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 dec 2013
Hallo

1. Ik heb binnenkort een examen rond Access (ik gebruik office 2013).
Een van de opdrachten is een veld instellen zodat wanneer ik bijvoorbeeld 'man' intyp dit in het blauw verschijnt en 'vrouw' in het rood.
Nu ik heb al wat rondgevraagd en ik moet blijkbaar het gegevenstype ja/nee behouden en dan gewoon bij notatie dit invoeren: ;[Blauw]"man";[Rood]"Vrouw maar wanneer ik dit doe is er nog altijd alleen maar een selectievakje ter beschikking.

Toen dacht ik dus dat ik bij Weergave besturingselement 'selectievak' moet veranderen in 'tekstvak' maar telkens ik dit probeer springt het automatisch terug op 'selectievak'. Ik zit dus een beetje vast.

2. Daarnaast moet ik ook een validatieregel invoeren waarbij er enkel een cijfer tussen 1-7 (between 1 and 7?) mag ingevoerd worden en daarbij dat er ook enkel een keuze is tussen A, B of C. Dus vroeg ik mij af hoe ik dit moest doen? Dit vindt allemaal plaats in hetzelfde veld natuurlijk. Het gaat om een plaats in het magazij van een winkel, vb. 1C of 5B. Er moet voldoende controle op zijn zodat de persoon die deze gegevens ingeeft geen fouten kan maken.

Kan iemand mij helpen?
Bedankt!
Lisa

Een Ja/Nee veld heeft waarden als TRUE/FALSE, of (uiteindelijk wordt dat opgeslagen) de waarden 0 en -1. Dus geen tekst. Ik denk niet dat Microsoft dat voor versie 2013 heeft veranderd, al sluit ik niet uit dat die malloten in Amerika van een Boolean veld een tekstveld hebben gemaakt... Maar ik denk dat je de opdracht verkeerd gelezen hebt.
En in één veld zowel een numerieke validatie op getal 1-7 en A-C? Ik blijf nog wel even bij 2010 hangen, want dit riekt als idiote veldinstellingen. Ik denk dat je daar dus 2 velden voor nodig hebt.

Een Ja/Nee veld heeft waarden als TRUE/FALSE, of (uiteindelijk wordt dat opgeslagen) de waarden 0 en -1. Dus geen tekst. Ik denk niet dat Microsoft dat voor versie 2013 heeft veranderd, al sluit ik niet uit dat die malloten in Amerika van een Boolean veld een tekstveld hebben gemaakt... Maar ik denk dat je de opdracht verkeerd gelezen hebt.
En in één veld zowel een numerieke validatie op getal 1-7 en A-C? Ik blijf nog wel even bij 2010 hangen, want dit riekt als idiote veldinstellingen. Ik denk dat je daar dus 2 velden voor nodig hebt.

Het eerste heb ik nog altijd niet gevonden, maar volgens mij zit er inderdaad een fout in de opgave.

Het tweede heb ik al opgelost, ik had de vraag verkeerd geïnterpreteerd.

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan