• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kleuren bij één bepaald product

Status
Niet open voor verdere reacties.

empama

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jun 2015
Hallo,

Ik heb op school drie papproducten gemaakt die normen hebben gekregen met een verschillende viscositeit.
Ik zou graag deze in excel willen zetten en het vakje rood/oranje/groen laten kleuren bij een bepaalde waarde?
Weet iemand hoe? Ik ben al dagen bezig maar ik weet het echt niet...

Ik weet wel dat ik deze met voorwaardelijke opmaak kan kleuren maar kan het ook direct worden gekleurd als er een waarde wordt ingezet?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoe moeten de grenzen worden gelezen?
Norm is voor rijstepap >=70 & <110?
Ondergrens is voor rijstepap >= 60 & <70
Actiegrens is voor rijstepap <60 of >=120
Bovengrens is voor rijstepap >=110 & >120

In mijn grenzen zit trouwens ook geen consistentie wat betreft laagste grens en hoogste grens.

Je zou eventueel gewoon kunnen doen:
Ondergrens: Groter dan of gelijk aan 60 & kleiner dan 70
Als je die consistentie overal houdt kan je de tabel wat makkelijker vormgeven.

Klopt helemaal. Maar hoe kunnen die waarden nou een bepaalde kleur krijgen? In het Excel bestand staan de resultaten die een bepaalde kleur zouden moeten krijgen wanneer er een waarde direct wordt ingevuld

Hopelijk heb je hier wat aan. Er is een voorwaardelijke opmaak toegepast. Door de gekleurde cellen geselecteerd te hebben en via voorwaardelijke opmaak > "regels beheren" kan je de formules bekijken.

Mocht je veel meer producten hebben dan de 3 die je nu hebt kan de formule vrij lang worden en zal je of heel vaak een losse formule moeten toevoegen of je opmaak mogelijk anders opbouwen.

Bijlagen

Super Niels! Hij is bijna opgelost!
Nu zit ik met nog een probleempje. Ik heb nu 2 variabelen. Kun je deze misschien ook oplossen?
Ik ben daar vandaag de hele dag mee bezig geweest maar ik kom er toch niet uit.
Zie bijlage..

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan