Kleuren in beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

metian

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2007
Goedendag,
Ik heb sinds 2 dagen af en toe last van dat me beeld stil blijft staan en dan ook blauwe en af en toe groene stippen in me beeld geeft.

Heb er een screenshot van kunnen maken. Maar heb geen idee wat die kan zijn.
Heeft het er misschien mee te maken dat me videokaart over verhit raakt ?.. (al begin ik dan te denken, ja maar waarom nu pas en niet eerder, want gebruik hem net zoveel als altijd).

Me PC heeft enig sinds wel wat last van stof (niet te erg imo) en ik weet niet of dit enig invloed heeft op dit probleem. Al probeer ik het wel schoon te houden door af en toe het schoon te maken..

Hoop dat iemand me kan helpen, want vind het niet gezond voor me PC dit..

Dat kan inderdaad duiden op te heet worden. Kan ook een geheugen of stuurprogramma fout zijn.
Stof in videokaartfan kan een grote boosdoener zijn. Ook de lagertjes van sommige fannetjes verslijten en dan gaat deze langzamer draaien.
Met pcwizard kun je de temperatuur zien (onder GPU), dan weet je meer.

mvg leo

Laatst bewerkt:
Ik heb zojuist het probleem opnieuw mogen beleven. Helaas dit maal was het over me hele scherm (alleen blauw). Ik heb op dat moment me PC opnieuw op moeten starten omdat ik niks meer kon doen.

En nu blijk dat in apparaat beheer een gele ! met de naam van me videokaart staat.
De instellingen staan nu ook op standaard (800x600).

Treed het probleem ook in de veilige modus op?

Zo niet dan is het mogelijk een driver probleem.
Driver deinstalleren en opnieuw (de nieuwste) installeren kan dan helpen.

Moet eerlijk bekennen dat ik niet weer hoe ik Windows in Veilige modus kan openen.
Ik heb wel me drivers kunnen updaten. Alleen het probleem blijft zich voordoen..

Merk alleen wel dat ik over het hele scherm blauwe dingen zie en na 5 sec loopt me PC vast. Niks werkt meer, teven me Logitech G15 Keyboard (met lcd) staat stil. Niks werkt. Enigste wat ik dan nog kan doen is de PC uit doen doormiddel van me start knop inhouden of het stroom er af halen.

Ik begin nu eigenlijk te twijfelen of dit wel aan me videokaart ligt, aangezien me PC vast loopt. En ik (altijd dacht) dat bij videokaart alleen het beeld anders zou worden en niet de PC vast loopt.

Er werd ook iets gezegt over het geheugen, ik neem aan dat je hier mee de bankjes bedoel die in de PC zit ( ik heb 2gb, 4x 512mb)..
Kan het overigens ook aan het moederbord liggen of is dit te ver gegrepen ?

Je komt in de veilige modus door bij het opstarten op F8 (rustig een paar keer) te drukken.
Je komt dan in een menu, waar je voor de veilige modus kunt kiezen.

Afwijkingen in het beeld liggen meestal aan de videokaart.
Ook dat soort problemen kunnen de pc vastzetten.

Met geheugen bedoelde ik het geheugen van de videokaart, dat geeft ook dit soort fouten, wanneer er een defect is..
Bij een warmteprobleem doet de pc het even goed. Gaat vervolgens vlekken vertonen om dan vast te lopen (of uit te gaan). De pc doet het dan weer, als deze even uit is geweest.
Als dit het geval kun je pc even open maken en kijken of de fan van de videokaart goed draait.
Wat zit er in je systeem?

Als dit het geval kun je pc even open maken en kijken of de fan van de videokaart goed draait.
Wat zit er in je systeem?

Ik heb hem open gemaakt en de fan draait naar mijn mening voldoende.. draait soepel en niet zwaar of traag.

Wat er in me systeem zit ?. (neem aan me videokaart)
GeForce 8800GTS 320MB

Ik heb overigens 2 beeldschermen op 1 videokaart aangesloten, misschien dat dit hier iets mee te maken zou kunnen hebben, alleen die 2 monitoren zitten er al geruime 6/7 maanden op..

EDIT: Ik heb hem in veilig modus aangezet en alles werkt normaal. Geen problemen met me beeld of iets dergelijks. Dus ben nu helemaal weg kwijt :S

EDIT 2: Zit nu op de PC met de klachten en nu werkt alles naar toebehoren. Geen problemen te ontdekken en ik zit niet meer in Veilige Modus. Mijn twijfel gaat nu uit naar de hitte. Ik heb met PC Wizard 2008 gekeken en volgens dat programma is mijn videokaart 60c. en me Fan draait voor 60%.. Nu weet ik niet of dit normaal is..

Laatst bewerkt:
2 beeldschermen is normaal geen probleem.
Is het effect zichtbaar op beide monitors?

Je hebt geen warmte probleem, de drivers zijn up to date.

Soms helpt het om de kaart even uit het slot te halen, en er weer goed in te drukken.
(antistatischpolsbandje aanbevolen, raak iig even de cv oid aan voor je dit doet)

2 beeldschermen is normaal geen probleem.
Is het effect zichtbaar op beide monitors?

Je hebt geen warmte probleem, de drivers zijn up to date.

Soms helpt het om de kaart even uit het slot te halen, en er weer goed in te drukken.
(antistatischpolsbandje aanbevolen, raak iig even de cv oid aan voor je dit doet)

Het effect is zichtbaar op alle 2 de monitoren..

Laatst bewerkt:
Hopelijk blijft het probleem weg, anders lezen we het wel hier.

Hopelijk blijft het probleem weg, anders lezen we het wel hier.

Ja dat is helaas nu al.. Haha

Ik heb inmiddels een geprobeerd om een game te spelen. Het ging redelijk goed op het begin maar naar ongeveer 2 minuten liep me PC vast en kreeg ik weer de vlekken in me scherm.
Maar nadat ik me PC opnieuw heb gestart, geeft het die probleem nog steeds.
Heb nu me PC uitgezet en laat deze nu even uit staan en (als het goed is) moet die het dan weer normaal doen.

EDIT: Na lange tijd uit te hebben gestaan waren er geen problemen meer.. Tot ik een aantal foto's openende en het ging meteen mis.

EDIT 2: Ik heb zojuist -tijdens het typen van dit- de videokaart veranderd naar een oudere videokaart die hier voor er in zat. En ik heb tot heden nergens last van. Dus ben bang dat het aan de videokaart ligt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan