• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kleuren in (draai)grafiek (type cirkel) vastzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdjeVis

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
Goeiemorgen,
Kan iemand mij vertellen of er een manier is om de kleuren in een (draai)cirkel-diagram zodanig vast te zetten, dat als er een categorie bij komt, deze kleuren toch niet meteen allemaal veranderen?
Ik heb al geprobeerd om in de eigenschappen van de "gegevenspunt" de lijn en vulkleur van automatisch af te halen en gewoon zelf te bepalen, maar als er een categorie (asveld) bij komt, worden de kleuren allemaal weer opnieuw ingesteld. En dat is nou net wat ik niet wil.....
Bij voorbaat dank!

Neen, dat kan niet.

Je zal bvb. een macro moeten schrijven die de opmaak toepast (uitgevoerd bij klik op een knop, tabblad activeren, ... of nog veel mogelijkheden)

Excel 2007 heeft wel de mogelijkheid om bij het updaten van de draaigrafiek, de layout te behouden. Misschien ook een mogelijke oplossing?

Dat probleem heeft de betreffende gebruiker ook, dus ook jij bedankt voor je reactie Finch, want ik had 'm zelf nog niet gevonden in 2007, maar in dit geval dus helaas niet bruikbaar...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan