Kleuren kwijt na formateren c:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kimmie

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Na het formateren van mijn harde schijf heb ik windows 98 opnieuw geinstalleerd (mijn scanner deed het niet onder xp)
Nu heb ik nog maar 16 kleuren. Ik heb geen drivers gekregen van mijn grafische kaart bij aankoop computer (was al geinstalleerd). Weet niet wat voor kaart ik heb. Open schroeven van de computer en bekijken van de kaart heeft me niet wijzer gemaakt. Er zit een tekstje op met AMICON of zoiets.
Hoe krijg ik mijn kleuren terug? Dit is echt geen gezicht nu.

Dank

Je kunt proberen of je met Aida32 meer informatie over de videokaart kunt verkrijgen.

dat is een system info utilitie > das dat je alle gegevens van je pc krijgt ... zo kun je dan achter die videokaart komen en dan kan je naar de videokaart's merk ( nvidia , ati ) de drivers downloaden zodat je dan weer meer kleuerne hebt

weet ie meschien wat voor videokaart het was??

voor nvidia chip : nvidia
voor ati chip : Ati

suc6

op deze site (mirror 2) kun je Aida32 nog downloaden.

We horen wel wat voor kaart je hebt..............

Aida is niet meer (het heeft een ander naampje gekregen, evergreen of zoiets), maar goed je kunt aida hier downloaden:

link

//staat hierboven trouwens ook zie ik :)
// (moest nog effe uploaden, en linkje plaatsen)

en 't ziet er trouwens zo uit :)
aida2.jpg

en dit is de "nieuwe" van lavasys:
http://www.lavalys.com/index.php?page=product&view=1&subpage=5

everest.jpg

(vind de verschillen :) )

Laatst bewerkt:
Heb jij de verschillen al gevonden ???

IK NIET :o

Volgens Aida heb ik een video kaart:
nVIDIA RIVA TNT2 M64 3D-Versneller

Waar kan ik de juiste drivers vinden??

Dank jullie voor het meedenken

hm, nu twijfel ik even, want de TNT2 M64 heeft de detonator nodig en die vind je hier

Is er iemand die kan zeggen of 'tie nou de Riva of de TNT driver nodig heeft, ik blijf twijfelen. (Je kunt ze natuurlijk ook allebei downloaden en kijken welke het best werkt)

Laatst bewerkt:
Ik zou gokken op de TNT versie. Daar zitten ook de drivers voor 'Open GL' op.

Heb alletwee de links van Paja geprobeerd. Maar waarschijnlijk ben ik een computer dombo want het lukt met bij allebei niet om e.e.a. geinstalleerd te krijgen????????

dan doe je idd. iets helemaal verkeerd want de detonators van Nvidia laten zich super eenvoudig installeren...........,

gewoon downloaden en dubbelklikken...........

Het is wel aan te bevelen om een huidige versie eerst te de-installeren middels apparaatbeheer, "installatie ongedaan maken"
Je neemt toch wel de goeie he ? Voor Windows '98 !!!!

****a het is gelukt!!! ER IS WEER KLEUR!

(via download.com een makkelijkere downloadbare versie gevonden)

Heel erg bedantk voor het meedenken!

Groetjes

Kimmie:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan