kleuren printen niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

knijtert

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2005
Ik heb een printer met een kleuren cartrigde en een zwart wit

Maar op het moment dat ik een print opdracht geef voor kleuren gebeurd er niets (ook geen foutmelding ofzo)
Het stomme is echter dat als je een printopdracht geeft die zwart wit is, dat het dan wel werkt. Het lijkt mij dat kleuren en zwartwit op de zelfde manier word verzonden, ik kan dan ook niets logische bedenken waarom het niet werkt.

kleuren cartrigde is niet leeg (ook al zou dat wel het geval zijn dan zou het evengoed geprint moeten worden lijkt mij, maar ik had gewoon een vermoeden dat dit gevraagd zou worden)

knijtert zei:
Ik heb een printer met een kleuren cartrigde en een zwart wit

Maar op het moment dat ik een print opdracht geef voor kleuren gebeurd er niets (ook geen foutmelding ofzo)
Het stomme is echter dat als je een printopdracht geeft die zwart wit is, dat het dan wel werkt. Het lijkt mij dat kleuren en zwartwit op de zelfde manier word verzonden, ik kan dan ook niets logische bedenken waarom het niet werkt.

kleuren cartrigde is niet leeg (ook al zou dat wel het geval zijn dan zou het evengoed geprint moeten worden lijkt mij, maar ik had gewoon een vermoeden dat dit gevraagd zou worden)

welk os draai je???
usb/serieele printer ??
drivers geinstalllleerd??
kabels goed aangesloten??

suicide zei:
welk os draai je???
usb/serieele printer ??
drivers geinstalllleerd??
kabels goed aangesloten??
Ik moet eerst bekennen dat het stiekem niet mijn printer is maar die van een vriend. Maar dat verteld zo stom, maar daardoor weet ik niet eens zeker of het USB of serieel is. Printer is ongeveer 5 jaar oud dus kan allebij zijn.

Drivers: Ja (maar toen ik dit las dacht ik... waarom heb ik niet ff van inet de laatste drivers geplukt)
Kabels: Zijn goed aangesloten

Overigens schijnt werkte de kleuren eerst wel... na het vervangen van de cartridge niet meer... Ook vorige werkte daarna niet meer

dan zou ik toch ff die cartridge eruit halen nakijken of ie goed in is gezet controleren van het goede type en anders ff dat goude dingetje aan de onder kant met een wattenstaafje goed schoonmaken

suicide zei:
dan zou ik toch ff die cartridge eruit halen nakijken of ie goed in is gezet controleren van het goede type en anders ff dat goude dingetje aan de onder kant met een wattenstaafje goed schoonmaken
cartridge is er meerder keren uitgehaald en er weer ingezet...
type klopt

Ik heb het niet schoongemaakt nog... bedankt voor de tip

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan