Kleuren staafdiagram zelf benoemen in een aparte tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

funniq

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 aug 2012
Beste allemaal,

Ik heb een vraag en hopelijk kan (en wil) één van jullie mij helpen. Kan het met m'n vriend Google niet vinden en ook hier op het forum kan ik dit specifieke vraagstuk niet 1-2-3 traceren.

Op m'n werk moet ik maandelijks onze klanten een overzicht sturen van de afvalstoffen die wij in een maand hebben opgehaald. Nu is dat geen probleem, maar onder dit overzicht wil de klant graag een grafiek hebben waarin één specifieke afvalstof altijd de rode kleur moet hebben. Eigenlijk willen we aan alle afvalstoffen een vaste kleur toekennen. Via een tabel wellicht??? Met gebruikmaking van RGB getallen?

Nu heb ik gezocht op het internet naar een stukje VBA code kan ik niet vinden. Eén probleem: mijn kennis van VBA is een 2 à 3 op een schaal van 1 tot 10. Inmiddels heb ik behoorlijk wat code kunnen vinden op het internet die mij heeeeel veel werk uit handen nemen. Ik vind programmeren steeds leuker vinden. Tot dit probleem dus grrrrr ...

Voorbeeld tabel

Tabel afvalstoffen
  • Afvalstof_id
  • Afvalstof
  • Kleur in RGB

Voorbeeld query

• Periode_van
  • Periode_tm
  • Klant_id
  • Project_id
  • Afvalstof_id
  • Gewicht (sum)

Dus nu de vraag hoe ik er met VBA voor kan zorgen dat ik de afvalstoffen vaste kleuren kan geven in de grafieken (die ik als een subrapport in m'n afvoerrapportage insluit).

Alvast super bedankt. Het is geen makkelijke vraag, dus vermoedelijk zal het antwoord net zo ingewikkeld zijn ...

Hartelijke groet en iedereen een fijne en gezellige Koninginnedag morgen.
André

Hier staat een techniek beschreven die je misschien kunt gebruiken. Omdat de vraag dermate specifiek is, ga ik daar zelf geen voorbeeldje voor maken; de kans dat ik dit ooit zelf nodig heb is ongeveer net zo groot als dat WA mij gaat vragen het koninkrijk voor hem te runnen. Maar als je zelf een voorbeeldje post, wil ik daar wel naar kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan