kleuren van bestanden in mappen wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ICE SPARKS

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2005
hallo,

ik wilde in mijn map (of verwisselbare schijf) de kleuren van de bestanden en mappen die erin staan wijzigen. Een paar bestanden in mijn map zijn namelijk al van kleur verandert en ik heb geen flauw idee hoe dat kan.
Weet iemand hoe ik dit kan doen?
dankjewel!

Zou je daar eens een printscreen van kunnen maken? ik ben erg benieuwd !

Die zijn waarschijnlijk blauw?

Dat zijn dan gecomprimeerde of gecodeerde bestanden.
De optie om dit gedrag uit te schakelen vind je in mapopties:
(in verkenner, menu extra, mapopties, tabblad weergave)
Gecodeerde of gecompirmeerde NTFS-bestanden in een andere kleur weergeven.

ja dat kan wel kloppen in mijn map (van de 25 bestanden zijn er 4 blauw) maar in een andere map zijn alle bestanden roze (zie bijlage)

heel vreemd allemaal, maar ik wil ook dit laatste effect ook wel hebben (alleen dan allemaal groen)

Bijlagen

• naamloos2.jpg
    naamloos2.jpg
    32,8 KB · Weergaven: 72
Kijk, dat is duidelijk:D Ik dacht dat hem om de kleur van de map ging... maar het is dus de tekst erachter. Aangezien ik denk dat het waarschijnlijk een instelling in Windows is, verplaats ik hem daarheen.

ja dat kan wel kloppen in mijn map (van de 25 bestanden zijn er 4 blauw) maar in een andere map zijn alle bestanden roze (zie bijlage)

heel vreemd allemaal, maar ik wil ook dit laatste effect ook wel hebben (alleen dan allemaal groen)

Dat zal iets met de vormgeving te maken hebben.
Rechtsklik op een leeg gedeelte van je buroblad, kies eigenschappen, tabblad vormgeving, klik op geavanceerd.
Hier kun je voor diverse items de kleur en andere parameters instellen.
Zoek hier eens of je een item kunt vinden waarmee die kleur is ingesteld.

nee dat lukt helaas ook niet het is trouwens alleen roze in die map zelf, als je daar op een andere map klikt worden de letters gelijk weer zwart...

weet iemand iets?

nouja het is me gelukt hoor; de map is nog steeds roze maar de rest is helemaal groen!!

gewoon in venster zwart in groen verandert.
dankjewel!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan