• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kleuren van cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

poeckie

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2006
hallo,

kan er me iemand vertellen hoe ik een bepaalde cel kan laten inkleuren iindien er in een andere cel een waarde voorkomt.

vb.: indien er in cel A1 een 1 staat en de cel A5 bevat gegevens dan zou ik cel A5 willen laten inkleuren in het rood.

waarschijnlijk een VBA stukje zeker?:shocked:

thnx

Dan kan met voorwaardelijke opmaak. Is al vaak aan bod gekomen op het forum, doe maar even een search om voorbeelden te vinden.

Geen VBA bij nodig: Opmaak => voorwaardelijke opmaak
En dan bij niet op cell waarde gaan maar formule selecteren. In het vak ernaast =A1=1 en het goede patroon kiezen

Ron

Volgens mij kun je alleen een voorwaardelijke opmaak doen voor de waarde in de cel zelf, en niet voor een waarde in een ander cel.:shocked:
Kan wel hoor, dan moet je niet kiezen voor "celwaarde is" maar voor "formule is".

Kan wel hoor, dan moet je niet kiezen voor "celwaarde is" maar voor "formule is".

Sorry, net mijn berichtje verwijderd vanwege jouw antwoord. :( Samen gepost en jouw antwoord is beter.

Ik zie dat dit inderdaad kan in Excel 2007, kan het ook in Office XP (2002) ???

hallo jongens,

bedankt voor de uitleg maar om de een of andere reden werkt dit niet.
de voorwaardelijke opmaak had ik reeds uitgetest maar zonder succes.

suggesties?:o

In A5:

=A1=1

als Formule en dan een rood kleurtje toepassen.

hallo,

misschien nog een extra woordje uitleg:

in cel A1 moet er een waarde terugegeven worden van 0 of 1.

indien er in cel A1 "1" staat en indien er in cel A5 een waarde staat dan moet cel A5 in het rood komen.

dit blijkt niet te werken met een cond. format. ( ook niet met formule = )

thnx

Hallo Wigi,

Niet in A5, maar in de voorwaardelijke opmaak.

HTML:
=ALS($A$1=1;A5>0)

Gr Joop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan