• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kleuren van velden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rob532

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2011
Ik wil een app maken om de contributiebetalingen van mijn vereniging per lid bij te houden.
Ik heb op tabblad [Transacties] 5 kolommen gemaakt: datum, inkomsten/uitgaven, Naam van het verenigingslid, de maand van de contributie en als laatste het bedrag.
Op een ander tabblad [Contributieoverzicht] heb ik in kolom A de namen van de leden en in de kolommen B t/m Z de maanden met jaartallen.
Bestaat er een mogelijkheid dat [Contributieoverzicht] zoekt in het tabblad [Transacties] en daar vind bv in de kolom Naam [Ingrid] en in de kolom maand/jaar [mei 2024], en dat het veld [Mei 2024] op tabblad [Contributieoverzicht] achter de naam Ingrid groen van kleur wordt?

Of bestaat er een veel eenvoudiger oplossing?

Alvast bedankt voor het meedenken,

Rob

Zo zou het kunnen, maar alleen een voornaam op werkblad Contributieoverzicht is niet voldoende, zie Lieve (Nuyts).

Bijlagen

ik weet niet of het eenvoudiger is maar hier een voorbeeld met VBA
(dus eerst opslaan als xlsm)

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan