• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

corania17

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2012
Geacht forum,
Een vraag waar ik geen antwoord op heb.
Is het mogelijk om in blad Overview een kleur/merkteken aan een cel te geven die voldoet aan een overeenkomst in blad Data download?
Als in Data download WF01-001 de status "Te ruimen"krijgt, is het dan mogelijk dat op blad Overview een merkteken/kleur kan komen in de cel vóór het nummer, in dit geval dus rij WF01 cel 001?
Dit geldt dan ook voor de andere mogelijkheden in kolom C3 t/m C13.
In blad Data download komt telkens een nieuwe download vanuit een ander programma.
In blad Overview zou ik dan aan de hand van een kleur of merkteken willen zien wat er aan de hand is.
In blad Data download kan ik geen formules plaatsen omdat deze worden overschreven door een nieuwe download.
Als iemand mij zou kunnen en willen helpen dan heel graag.
Zie als voorbeeld bijgevoegd bestand.

Bijlagen

Geachte Hans123

Hartelijk dank voor uw reactie.
Dit is bijna wat de bedoeling is. Waarom bijna, omdat er twee zijn die niet gekleurd zijn.
Maar ik denk daar wel wat aan te kunnen doen.
Ik vroeg me wel af hoe u zo vlug de formule overal heeft neergezet?
Heel hartelijk bedankt voor uw hulp, Rubik.

een iets andere benadering, als je zoekt naar appels vul je best appels in en niet op het een blad appels en het ander peren (-019,.019)

Bijlagen

het zou helpen als ik zou weten welke 2 er niet gekleurd zijn :)
Meest waarschijnlijke oorzaak is dat de hele reeks WF02 2 maal voorkomt in het datablad. Verticaal zoeken zal de eerste vinden en deze gebruiken.

Formule is eenvoudig: zet in A2 de formule die je wilt hebben inclusief de voorwaardelijke opmaak. Denk hierbij aan het absoluut maken ($) van de kolom van de kolom met de reeks (WF01, WF02 etc) en het zoekbereik op het datablad.
Selecteer bereik A2:A3 en sleep dit naar beneden. Door ook de lege cel A3 mee te selecteren komt de formule in de juiste cel met daaronder een lege cel.

Kopieer dan bereik A2:A24 en plak deze in kolom C, E etc

Geachte Hans123,
Ik had de opzet een beetje aangepast en daardoor waren er twee niet goed, maar nu werkt het prima.
Nogmaals bedankt en vandaag kan ik aan de slag om alle bladen aan te maken.
Ben er echt gelukkig mee dat het probleem is opgelost.
Groeten, Rubik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan