• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kleurencombinatie weergeven in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

sara020

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2016
Berichten
6
Hallo allemaal,

Wie o wie kan mij helpen??

Ik wil in excel aantal combinaties (permutatie) weergeven, geen cijfers maar tekst.
Bijvoorbeeld:

In rij A zijn 13 kleuren weergegeven. Je mag er drie kiezen (niet dezelfde). Paars, blauw en geel. Deze wil ik dan weergeven in rij C,D en E. (Paars in C, Blauw in D en geel in E).
(PAARS,PAARS,BLAUW MAG NIET VOORKOMEN)

Dit wil ik alleen hebben voor alle mogelijke combinaties (13*12*11= 1716).

Moet ik hiervoor een macro maken?

Alvast bedankt!!
:love::love:
 

Bijlagen

  • kleuren.xlsx
    14 KB · Weergaven: 31
toch even vragen:
als deze combinatie gebruikt is : rood groen blauw ,
mag de combinatie: rood blauw groen , dan ook nog?
 
Zonder Vba.
De validaties staan in de groen cellen.
De gele is een hulpje (de gebruikte kleuren in de groene cellen verdwijnen in de gele cellen en zijn derhalve niet meer beschikbaar).
 

Bijlagen

  • kleuren.xlsx
    15,5 KB · Weergaven: 34
Gewoon in uw vbtje handmatig het gewenste resultaat
 
Rood blauw groen mag dus 1x voorkomen en blauw rood groen of groen blauw rood is hetzelfde... ( dan heb ik denk ik een foutje gemaakt met 13x12x11
 
dit is een opzetje: de function geeft voor elk nummer een unieke kleur_combinatie.
als het nummer groter is dan het aantal mogelijkheden geeft hij een waarschuwing.
als het nummer 0 is dan geeft hij het aantal mogelijke kleur_combinaties
 

Bijlagen

  • kleuren.xlsm
    30 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
Zonder Vba.
De validaties staan in de groen cellen.
De gele is een hulpje (de gebruikte kleuren in de groene cellen verdwijnen in de gele cellen en zijn derhalve niet meer beschikbaar).

Heel erg bedankt, maar dit is niet waar ik naar opzoek was!
 
dit is een opzetje: de function geeft voor elk nummer een unieke kleur_combinatie.
als het nummer groter is dan het aantal mogelijkheden geeft hij een waarschuwing.
als het nummer 0 is dan geeft hij het aantal mogelijke kleur_combinaties

HEEEEL HEEEEEEL ERG Bedankt :) :) :) Dit is precies wat ik wil (L)
Mocht je het leuk lijken (en tijd hebben) dan wil ik je best trakteren op een drankje !! Je wilt niet weten hoe erg je me hebt geholpen!!

Gr
 
let op het is maar een opzetje, de function vangt niet alle fouten af.

bvb :
er is geen controle op: nummer < 0
en er is geen controle op: aantal gewenste kleuren in de combinatie > totaal aantal kleuren
er zijn vast nog wel meer puntjes van aandacht.

als je wil voeg je dat zelf toe, of geef het even aan , dan doe ik of een van de helpers hier het wel..

of je laat het zo
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan